Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCyklist i Lidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

12

Håller inte med Anders Nilsson. Spring inte nedför. Det är den värsta belastningen.

Magnus - LL är väldigt mycket nedför!

Japp. Det är precis därför jag varnar för att gå på för hårt nedför. Det var nedför jag sprängde mig förra året och inte i någon Abborre...

Därför ska man träna att springa nerför. Det är otränade muskler som gör att nedförbackarna "spränger" dig!

Håller helt med. Därför kastade jag ut en fråga på området och fick bra svar. Kolla:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=824037

Nu menade jag inte att nån med dåliga knän ska springa ful fart nerför branta backar. Menade mer att om man joggar i de partier som går lätt utför går det hyfsat fort med minimal ansträngning och utan att man behöver jobba med benen. Visst tar det hårt på

är det bara för att göra en svensk klassiker så är det väl bara att traska runt. Men särskilt klassiskt blir det inte.
Lidingöloppet är ju just en löptävling så personligen hade jag inte velat genomföra det bara för genomförandets skull.

Pierre, har du lyckats få startplats i startgrupp sju, klassikergruppen eller när startar du? Det är rätt relevant för frågan om hur mkt tid man har.
Jag har start i sista gruppen och konstaterar att håller jag mig på mellan åtta och nio min/km hela vägen

Tack gör alla svar. har kommit fram till att jag gör LL nästa år istället. Men mest av den anledningen att jag vill helst göra klassikern under ett kalenderår. (missade simmet i år). Att promenera LL är kanske inte det coolaste sättet att genomföra klassi

12