Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har senaste åren lagt klart mest fokus på cyklingen, i synnerhet sista året. Detta år har varit fokus på sub8 på VR (likt en del företag kör jag med brutet räkenskapsår: träningsåret börjar efter VR och slutar vid VR 🙂 )

Med tanke på cyklingen kan

När du är så pass bra tränad tycker jag du ska ta det riktigt lugnt med löpningen i början. Starta med kanske 2-3 löppass på 3-4 km i veckan i riktigt lugnt tempo. Det låter lite förstås. men när du har så bra kondis är det lätt att få överbelastningsskad

Tack för svar! 3-4 km per pass i lugnt tempo låter riktigt lite. Det blir mycket pannbensträning för att inte springa för fort/långt... Men det är väl bäst att skynda långsamt, tråkigt nog. Gott att det ändå går att rampa upp med ca 10% per vecka. Kan man

Kör de jättekorta löppassen direkt innan ett cykelpass. Då kommer det kännas värt att byta om för åtminstone.
Och under 90 min skall inte vara några jätteproblem för en sub 8-cyklist med lite riktig löpträning. Men riktig löpträning förutsätter förstås sk

Jo, 3-4 km per pass är lite. Kanske kan du starta på 5-6 km per pass, men du "tjänar" bara ca 3 veckor på det. Själv har jag gått från längdskidåkning till orientering/löpning många vårar. Och när det varit fina vintrar och jag hoppat över löppassen, för