Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklistenkät!
You need to log in to create posts and topics.

Om 1 år är jag kanske inbiten cyklist men just nu är jag ingenting. Det vore därför kul att höra om hur ni som ÄR inbitna cyklister *fastnade* för er sport mm!

När och hur började du cykla *som vuxen*?
Vad cyklar du?
Typ av cykel och märke nu?
Hur många

Köpte min första vuxenracer 2001 som lönnfet 34 åring med siktet inställt på seriös livstilsförvandling. Traskade in hos min lokala cykelnasare (Cykelcity) och gick därifrån med deras instegsracer, Columbus Pinta. Året efter (2002) blev det kanske strax u

Har alltid cyklat för att transportera mig, men cykelträna började jag 2003 (då jag var 29 år) i samband med att jag gjorde min första Svenska Klassiker.

Vad cyklar du?
Mest distanscykling med racer. Använder cit

När och hur började du cykla *som vuxen*? Efter min mediokra karriär i A-klass höll jag upp i tretton år med påföljd att jag såg ut som en strandad val på 99 kg.
Efter diabetesdiagnos 2001 så kapade jag femton kg på tre månader och började om på år noll m

Bestämde mig för att göra någon utmaning och köpte en begagnade Merida Road 901 tillsammans med en Vätternrunda-anmälan inför rundan 2006. Cyklade 70mil innan rundan och tog mig runt på strax över 13timmar.

Vad c

Jag köpte mig en racer i 35-årspresent och på den vägen är det. Anser mig fortfarande vara nära nybörjare...

Vad cyklar du?
Racer. Ensam. Ute.

Specialized, en dammodell.

Hur många cy

-Jag började för 2 år sedan när jag skulle göra min första klassiker. Lånade min morbrors gamla stålracer som gått 5 varv runt Vättern.

-Racer, Eddy Merckx, mycket karbon och lätt
-MTB,

2000

Vad cyklar du?
LVG. Ensam och med HCK

Battaglin Stealth.

Hur många cyklar har du ägt?
Två racer (italienaren ovan samt ett 80-talsruckel som jag ska lära mig meka på... kanske

Bestämde mig i mitten på 70 talet att för en racer och köpte. Flyttade till Helsingborg 84 bestämde mig att börja cykla på nytt köpte en Crescent 12 växlad. Körde Vätternrundan 95 på 12h och har kör den 5 gånger ä

Har cyklat i hela mitt liv, både som barn och vuxen, i princip dagligen
när jag bodde i cykelvänliga Umeå.

Vad cyklar du?
LVG men även grusvägar kan ha sin charm.

Trek (hybrid, VR 200