Quote from Guest on 21 April 2008, 08:33Hej
Någon som tränar på gym som komplement till cykelträning på landsväg?
Har det någon possitiv effekt för prestationen på vägen? Eller är det milen som härdar?Mvh
Tommy
Hej
Någon som tränar på gym som komplement till cykelträning på landsväg?
Har det någon possitiv effekt för prestationen på vägen? Eller är det milen som härdar?
Mvh
Tommy
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 08:43Sprinters tränar explosivitet på gym.
Det stora flertalet kör styrkeintervaller på cykel eller testcykel inomhus.Man vill inte ha stora utan effektiva muskler!
Sprinters tränar explosivitet på gym.
Det stora flertalet kör styrkeintervaller på cykel eller testcykel inomhus.
Man vill inte ha stora utan effektiva muskler!
Quote from Ebba Johansson on 21 April 2008, 10:05Jag styrketränar på gym, har lkagt in lite extra krut på det nu i vinter i förhoppning om att mina ben ska bli mindre pinsamt svaga, i backar och sånt. Mycket bollträning i kombination med styrketräningen har det blivit, inte för att bygga mycket muskler
Jag styrketränar på gym, har lkagt in lite extra krut på det nu i vinter i förhoppning om att mina ben ska bli mindre pinsamt svaga, i backar och sånt. Mycket bollträning i kombination med styrketräningen har det blivit, inte för att bygga mycket muskler
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 12:48Hej Tommy.
"Någon som tränar på gym som komplement till cykelträning på landsväg?"
Bålstabilitet är bra att träna på ett gym och det kan du ha nytta av under cykling.
Vänligen
P.
Hej Tommy.
Bålstabilitet är bra att träna på ett gym och det kan du ha nytta av under cykling.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 12:50Någon som tränar/provat på Core?
Någon som tränar/provat på Core?
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2008, 13:52Ja, det är typisk bålstyrka - bra-att-ha-träning!
Ja, det är typisk bålstyrka - bra-att-ha-träning!
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 14:12Det är hyfsat svårt att bygga muskelmassa om man inte verkligen går in för det, så det är rätt riskfritt ur cyklistviktsynpunkt att träna hela kroppen för att bygga styrka och tålighet. Genetiska freaks finns alltid, men de är färre än man tror.
Som P sk
Det är hyfsat svårt att bygga muskelmassa om man inte verkligen går in för det, så det är rätt riskfritt ur cyklistviktsynpunkt att träna hela kroppen för att bygga styrka och tålighet. Genetiska freaks finns alltid, men de är färre än man tror.
Som P sk
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 14:31"Någon som tränar på gym som komplement till cykelträning på landsväg?"
Har så sent som i dag varit på gymmet och fått ett bål-pass upplagt för mig. Har fått för mig att det är bra för cykling såväl som mycket annat. Benen får nog sitt under cykelpassen
Har så sent som i dag varit på gymmet och fått ett bål-pass upplagt för mig. Har fått för mig att det är bra för cykling såväl som mycket annat. Benen får nog sitt under cykelpassen
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 14:37Hej Jag är cyklist men också intruktör i spinning och Core. Bålen är livsviktig för cyklister, annars belastas axlar och armar för mycket.
Styrketräna gärna ben , utfall och benpres, samt drag.
Personligen går jag gärna på pump en gång i veckan för a
Hej Jag är cyklist men också intruktör i spinning och Core. Bålen är livsviktig för cyklister, annars belastas axlar och armar för mycket.
Styrketräna gärna ben , utfall och benpres, samt drag.
Personligen går jag gärna på pump en gång i veckan för a
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 14:40Jag pumpar varje gång jag skall cykla.
Jag pumpar varje gång jag skall cykla.