Quote from Emma Sjöberg on 22 April 2008, 13:50Utan lite styrketräning skulle inte jag klara av att köra VR t ex... Nu känns det mycket mindre att man nöter timmar i sadeln än vad det gjorde ifrån början.
Core är toppen! Det ger mej en bättre hållning på cykeln, i löpningen och i det vardagliga live
Utan lite styrketräning skulle inte jag klara av att köra VR t ex... Nu känns det mycket mindre att man nöter timmar i sadeln än vad det gjorde ifrån början.
Core är toppen! Det ger mej en bättre hållning på cykeln, i löpningen och i det vardagliga live
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 14:52Jag kör på Tomas spår att vilken övning som helst blir bålövning men man behöver inte ens ha balansboll det räcker med att göra hantelövningar (axlar, biceps m.m.) med en arm i taget så får bålmuskulaturen på motsatta sida sig ett liten pass de med :D.
Jag kör på Tomas spår att vilken övning som helst blir bålövning men man behöver inte ens ha balansboll det räcker med att göra hantelövningar (axlar, biceps m.m.) med en arm i taget så får bålmuskulaturen på motsatta sida sig ett liten pass de med :D.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 14:56en liten () till senaste inlägget bara.
det är meningen att alla övningar ska vara bålstabiliserande eftersom ALLA rörelser startar i columnan.
dock är det tyvärr inte alltid så. har man en "dysfunktion" i någon av de bålstabiliserande musklerna kan ensi
en liten () till senaste inlägget bara.
det är meningen att alla övningar ska vara bålstabiliserande eftersom ALLA rörelser startar i columnan.
dock är det tyvärr inte alltid så. har man en "dysfunktion" i någon av de bålstabiliserande musklerna kan ensi
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 14:59colon känner jag till.
colon känner jag till.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:00ryggraden
ryggraden
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:05Okej då, lite högre!
Okej då, lite högre!
Quote from Elias Engqvist on 22 April 2008, 15:06RYGGRADEN! Är det högt nog?
RYGGRADEN! Är det högt nog?
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:08He he.
Tack Jessica för (). Det är så underbart att hela tiden lära sig massa!!!
He he.
Tack Jessica för (). Det är så underbart att hela tiden lära sig massa!!!
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 14:53VAD vore livet utan plankan! både traditionell och sidoplanka. Sen ligg på rygg och tryck benen uppåt respektive tappa dem neråt. Situps Situps och Situps Kör minst två magpass i veckan.
En stark mage kan avlasta ryggen upp till 50%!
FÖR starka ben ti
VAD vore livet utan plankan! både traditionell och sidoplanka. Sen ligg på rygg och tryck benen uppåt respektive tappa dem neråt. Situps Situps och Situps Kör minst två magpass i veckan.
En stark mage kan avlasta ryggen upp till 50%!
FÖR starka ben ti
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2008, 16:15Ja, suga på den är nog jääääkligt jobbigt - men hur smakar det?
Ja, suga på den är nog jääääkligt jobbigt - men hur smakar det?