Quote from Guest on 26 March 2009, 23:28Hej!
Undrar om någon har lust att ge mig ett tips. Har surfat runt så mycket på cyklar nu så ögonen svider.
Jag vill efter ett antal skitcyklar nu köpa mig en ordentlig cykel, max ca 10 000:-, som jag kan cykla till jobbet på året runt (tur och retur 13
Hej!
Undrar om någon har lust att ge mig ett tips. Har surfat runt så mycket på cyklar nu så ögonen svider.
Jag vill efter ett antal skitcyklar nu köpa mig en ordentlig cykel, max ca 10 000:-, som jag kan cykla till jobbet på året runt (tur och retur 13
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 23:38CX helt klart om du planerar lite längre lopp som t ex Vättern. Eftersom du bor i Stockholm kolla in de lokala cykelbutikerna, de borde rea ut 08-orna nu (fyndigt).
På en ingångsmodell räcker Shimano 105 låååångt.
Be om hjälp med inställningar, koll av ra
CX helt klart om du planerar lite längre lopp som t ex Vättern. Eftersom du bor i Stockholm kolla in de lokala cykelbutikerna, de borde rea ut 08-orna nu (fyndigt).
På en ingångsmodell räcker Shimano 105 låååångt.
Be om hjälp med inställningar, koll av ra
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 07:31Jag kommer köra på min Scott instegscross för andra året nu, ångrar inte en sekund att jag köpte den.
Crossdäcken är perfekt för pendling eftersom de är tåligare mot punktering. Sedan är det bara att du skiftar till ett par riktiga racedäck när du ska ut
Jag kommer köra på min Scott instegscross för andra året nu, ångrar inte en sekund att jag köpte den.
Crossdäcken är perfekt för pendling eftersom de är tåligare mot punktering. Sedan är det bara att du skiftar till ett par riktiga racedäck när du ska ut
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 07:37Sedan finns det Campagnolo som lämplig hofleverantör på utrustningssidan.
Sedan finns det Campagnolo som lämplig hofleverantör på utrustningssidan.
Quote from Bengt Askerfelt on 27 March 2009, 07:55Med min ettåriga erfarenhet tycker jag att Tiagra fungerar utmärkt.
En skillnad mellan hybrid och CX är väl att hybriden har rakt styre? Jag pendlade förra året med min racer i delvis stadsmiljö men trivdes inte med det. Har nu skaffat mig en hybrid som j
Med min ettåriga erfarenhet tycker jag att Tiagra fungerar utmärkt.
En skillnad mellan hybrid och CX är väl att hybriden har rakt styre? Jag pendlade förra året med min racer i delvis stadsmiljö men trivdes inte med det. Har nu skaffat mig en hybrid som j
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 08:00Du kör med barnsits och unge. Det är inte så vanligt för oss som tränär.
Kan inte stå över den? Då har du fel storlek.
Mina nötter rör inte ramen i onödan och du har väll inte den utrustningen.
Du kör med barnsits och unge. Det är inte så vanligt för oss som tränär.
Kan inte stå över den? Då har du fel storlek.
Mina nötter rör inte ramen i onödan och du har väll inte den utrustningen.
Quote from Lena O on 27 March 2009, 08:13Dina nötter ramlar runt mellan öronen.
Låt folk diskuterar i fred mannen!
Dina nötter ramlar runt mellan öronen.
Låt folk diskuterar i fred mannen!
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 08:15Vaknat med filten i örat?
Vaknat med filten i örat?
Quote from ellen olsson on 27 March 2009, 08:29Jannike: Det låter verkligen som om de CX du provat varit på tok för stora för dig. Testa en i vettig storlek nästa gång. 🙂
Jannike: Det låter verkligen som om de CX du provat varit på tok för stora för dig. Testa en i vettig storlek nästa gång. 🙂
Quote from Mattias Johansson on 27 March 2009, 08:56Jag med forumets proportionellt kortaste benen har alltid problem med nötter och klassiska ramar.
Fick uppmätt att jag skall ha ramstorlek 48 för benen och 56 för överkroppen... Viva slopade ramar (H:)
Jag med forumets proportionellt kortaste benen har alltid problem med nötter och klassiska ramar.
Fick uppmätt att jag skall ha ramstorlek 48 för benen och 56 för överkroppen... Viva slopade ramar (H:)