Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklocross/Hybrid - till jobbet o …
You need to log in to create posts and topics.

Tänk er ett Funbeat utan Davids raljerande och evigt töntiga kommentarer...
Sen lyckas ju även han ibland säga något vettigt o seriöst, men han ligger verkligen o balanserar mellan idioti och seriositet.

Tänk er Ernst med strumpor.

Linnex Jr med ramstorlek 44. Har tillverkats ner till 42. Hjulstorlek 700c

Edit: Naturligtvis slopad ram även om han håller ramen så att synvillan spelar ett spratt.
Bild:www.cykelklubben.se/cykelklubben/images/users/4101/4101_Blog_200712041556_G81J.jpg

Visst går det att bygga mindre ramar, men det som (jag tror) Håkan syftar på, är väl att de "traditionella ramvinklarna" för racer blir annorlunda när cyklarna blir mindre.

Dvs sadelröret och gaffelröret måste vinklas "mer än vanligt" för att hjulen ska

Det fungerade på sjuttiotalet så varför skulle det inte fungera idag?

nja små racercyklar har väl alltid funnits men var inte ett typiskt strul på små cyklar med fullstora hjul risk att foten slog i framhjulet när man vred på styret vilket ibland löstes genom att bygga ramen för ett mindre framhjul

Det gör det för de flesta med över 28 i storlek o 170 vevar.

För de som kommer ihåg så gick det att se ungefär var stålramarna var byggda eftersom vinklarna skiljde ganska mycket.
Italienska rambyggarskolan hade stor vinkel och belgiska mindre.
Det säger

Eftersom tråden redan spårat ur...
Hur lång ca är man för en ram av storlek 46?

Vera: pendling utan skärmar ger skvätt på rygg och häck när det är vått på marken. Kan det vara en stor fördel med skärmar (lite beroende på hur blöt och smutsig man kan tänka sig att vara på jobbet).

Oavsett vilken cykel du skaffar så blir du en mycket

Hej Vera!
Jag köpte mig en hybrid när jag började cykla till jobbet. Min hybrid är en Nishiki Pro SL och jag är jättenöjd med den. Den tog mig runt tjejvättern också på lite drygt 3.5 timmar. Jag tycker det är en prisvärd cykel.Nu blev jag så biten av cyk