Quote from Bengt Askerfelt on 27 March 2009, 09:04Jag kör inte med barnsits och unge när jag tränar.
De CX jag provat fanns helt enkelt inte i mindre storlek. Ser att Nishiki har en med slopad ram. Å andra sidan får man inte vara en small som är kortare än 160 så den kanske blir för stor för en del ändå.
Jag kör inte med barnsits och unge när jag tränar.
De CX jag provat fanns helt enkelt inte i mindre storlek. Ser att Nishiki har en med slopad ram. Å andra sidan får man inte vara en small som är kortare än 160 så den kanske blir för stor för en del ändå.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 09:12Det är en hybrid i länken.
Det är en hybrid i länken.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 09:23hybrid eller cross same same för vanligt folk but different enligt Internationella Cykelunionen, UCI, vilket är intressant för alla eller ska vi säga bägge tre som tävlar 🙂
hybrid eller cross same same för vanligt folk but different enligt Internationella Cykelunionen, UCI, vilket är intressant för alla eller ska vi säga bägge tre som tävlar 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 09:25Alla (i själva verket sannolikt rätt få) ska inte tävla i cykelkross och behöver därför inte bry sig om UCI:s regelverk ang vilka bromsar som är tillåtna. Bra av Nishiki att inse att många vill ha en cykel för t ex pendling med bockstyre och skivbromsar.
Alla (i själva verket sannolikt rätt få) ska inte tävla i cykelkross och behöver därför inte bry sig om UCI:s regelverk ang vilka bromsar som är tillåtna. Bra av Nishiki att inse att många vill ha en cykel för t ex pendling med bockstyre och skivbromsar.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 09:26Det är ganska många som tävlar i CX.
Det är ganska många som tävlar i CX.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 09:28Då kommer folk att flyga över styret när bromsarna får ekipaget att tvärstoppa.
Säkerhetsbälte?
Då kommer folk att flyga över styret när bromsarna får ekipaget att tvärstoppa.
Säkerhetsbälte?
Quote from Bengt Askerfelt on 27 March 2009, 09:53Tråden handlar om cykel till jobbet och runt Vättern, inte om CX-tävlande.
Tråden handlar om cykel till jobbet och runt Vättern, inte om CX-tävlande.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 10:02Tack för tips!
Jannike: Jag är 162 så det blir väl storlek mindre för mig med... Ska susa runt på olika cykelaffärer i helgen.
Tack för tips!
Jannike: Jag är 162 så det blir väl storlek mindre för mig med... Ska susa runt på olika cykelaffärer i helgen.
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 10:23Men det är viss skillnad på en CX och en hybrid, eller?
Men det är viss skillnad på en CX och en hybrid, eller?
Quote from Funbeat user on 27 March 2009, 10:57Frågan om cykelval är ju uppe titt som tätt (med all rätt). Och för oss frälsta ter sig kanske valet självklart. Men tycker jag det är värt att beskriva subjektiva fördelar med CX (cykelcross) /Racer (något som kanske delvis inte framgår i den här tråden)
Frågan om cykelval är ju uppe titt som tätt (med all rätt). Och för oss frälsta ter sig kanske valet självklart. Men tycker jag det är värt att beskriva subjektiva fördelar med CX (cykelcross) /Racer (något som kanske delvis inte framgår i den här tråden)