Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklocross/Hybrid - till jobbet o …
You need to log in to create posts and topics.

Vera,
Om du kan tänka dig bockstyre röstar jag på en CX. Massor med fördelar och mycket snyggare 🙂

Tiagra funkar fin-fint och är underskattat. Jag hade Tiagra på min Sirrus (hybrid) och nu på min Kona Jake (cx). Jag har inte haft några problem eller sy

Jag köpte en Nishiki Ultra Pro för några veckor sedan. Den kostar strax under 10.000:- Den har bra utväxling (stort största drev fram) vilket är lämpligt för träning och tex vättern. Med för låg utväxling får man slita/anstränga sig i onödan.
Jag är mycke

"Jag rekommenderar att montera barends för att kunna avlasta handlederna på längre pass."

Tänk på att man inte får köra med sådana på VR.

Vad är det för utväxling på den?

Barends funkade utmärkt på VR. Ingen som gnällde men jag kanske hade tur.

Linus: Tempobåge har jag läst att man inte får använda. Lite knepigt om de inte skulle tillåta barends. Jag förstår inte syftet med det. Men iof det är mycket man inte begriper sig på =)

Mvh

FP David: 52/12. Hyper Pro har 53/12 men den kostar 7k mer.

Mvh

Jag tyckte inte det räckte med barends. Fick ont i händerna iaf. Det händer inte på racern.

@Linus

Så här står det på hemsidan:

"Vanlig tvåhjulig cykel samt tandemcykel är godkända. HPV:s, trehjuling, roller eller motordriven cykel är ej tillåtna. "Thriathlon-", "Delta-" och "Tjurhorns-" eller liknande styren samt lösa styren sk. "Spinachi" e

Hade Barends på hybriden på VR-04. No Problemo.