Quote from Guest on 20 April 2007, 07:59Hej jag tänkte serva min cykel i helgen. så nu undrar jag va ska jag köra för däck? det känns lite som en djungel!! Några idéer? sen ska jag köra ny kasett, kjedja och bromsklossar. hur är det med vajrar hur ofta ska man byta ut dom? eller märks det tydli
Hej jag tänkte serva min cykel i helgen. så nu undrar jag va ska jag köra för däck? det känns lite som en djungel!! Några idéer? sen ska jag köra ny kasett, kjedja och bromsklossar. hur är det med vajrar hur ofta ska man byta ut dom? eller märks det tydli
Quote from Camilla Höög on 20 April 2007, 08:09En regel som fungerar ganska bra när man håller på med sportutrustning är att dyrast är bäst. Sen sänker man nivån tills det matchar ens plånbok 🙂
Det är som sagt en djungel, så därför låter jag oftast personalen i cykelbutiken ge mig några passande val
En regel som fungerar ganska bra när man håller på med sportutrustning är att dyrast är bäst. Sen sänker man nivån tills det matchar ens plånbok 🙂
Det är som sagt en djungel, så därför låter jag oftast personalen i cykelbutiken ge mig några passande val
Quote from j sollerman on 20 April 2007, 08:18jo visst kan det vara så. men jag vill ha något mer att ta på innan jag går till handlaren. annars kommer jag att köpa det allra dyraste för att säljaren säger att jag är dum om jag inte köper dom 😉
jo visst kan det vara så. men jag vill ha något mer att ta på innan jag går till handlaren. annars kommer jag att köpa det allra dyraste för att säljaren säger att jag är dum om jag inte köper dom 😉
Quote from Funbeat user on 20 April 2007, 08:18Jag vet att många är väldigt nöjda med Michelin Pro Race.
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=MI102_GREY
Jag vet att många är väldigt nöjda med Michelin Pro Race.
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=MI102_GREY
Quote from Funbeat user on 20 April 2007, 08:38Talar du om racerdäck kan jag verkligen rekommendera Michelin Pro 2 Race 700*23, rullar bra och håller länge.
Talar du om racerdäck kan jag verkligen rekommendera Michelin Pro 2 Race 700*23, rullar bra och håller länge.
Quote from Henrik Wahl on 20 April 2007, 08:39Jag brukar byta vajrar och höljen kassett och kedja en gång per år på de cyklar som brukas mest.
Mitt tips: Köp två s-ram kedjor som du kan alternera mellan. Då håller drivlinan bättre. Köp så pass fina kedjor att de är nickelpläterade. Det känns som de
Jag brukar byta vajrar och höljen kassett och kedja en gång per år på de cyklar som brukas mest.
Mitt tips: Köp två s-ram kedjor som du kan alternera mellan. Då håller drivlinan bättre. Köp så pass fina kedjor att de är nickelpläterade. Det känns som de
Quote from Torbjörn Karlsson on 20 April 2007, 08:39Instämmer med föregående!
Michelin Pro 2 Race är de bästa däcken jag åkt med iaf. punkteringssäkra, lättrullande, skön känsla, dessutom snygga!
Instämmer med föregående!
Michelin Pro 2 Race är de bästa däcken jag åkt med iaf. punkteringssäkra, lättrullande, skön känsla, dessutom snygga!
Quote from j sollerman on 20 April 2007, 08:59okej dom däcken låter ju som att det kan vara något att satsa på.
jag har 105 kasett på nu så det får det bli sen också, och jag är nog en av dom cyklister som bryr mig minst om vikt 😉
okej dom däcken låter ju som att det kan vara något att satsa på.
jag har 105 kasett på nu så det får det bli sen också, och jag är nog en av dom cyklister som bryr mig minst om vikt 😉
Quote from Funbeat user on 20 April 2007, 10:00Tufodäcken som är ett tubdäck på kanttrådsfälg slår det mesta.
Köps hos racerdepån i falköping.
Tufodäcken som är ett tubdäck på kanttrådsfälg slår det mesta.
Köps hos racerdepån i falköping.
Quote from Berit Bengtson on 20 April 2007, 11:29David P skrev:
> Tufodäcken som är ett tubdäck på kanttrådsfälg slår det mesta.Visst är det så, men kanske inte på det sättet som du menar.
Enl det här testet:
http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html
har Tufo Elite Jet ett rullmotstånd som
David P skrev:
> Tufodäcken som är ett tubdäck på kanttrådsfälg slår det mesta.
Visst är det så, men kanske inte på det sättet som du menar.
Enl det här testet:
har Tufo Elite Jet ett rullmotstånd som