Quote from Funbeat user on 20 April 2007, 12:19Tubdäck "sväljer" ojämnheter bättre än kanttråd fastän du pumpar dem med högre tryck.
Detta ger lägre rullmotstånd och framför allt bättre komfort i och med bättre vägkänsla.
Varför har proffsen gått tillbaka till tub?
Tubdäck "sväljer" ojämnheter bättre än kanttråd fastän du pumpar dem med högre tryck.
Detta ger lägre rullmotstånd och framför allt bättre komfort i och med bättre vägkänsla.
Quote from Funbeat user on 20 April 2007, 14:18För att de inte lagar sina punkteringar själva?
För att de inte lagar sina punkteringar själva?
Quote from Henrik Wahl on 20 April 2007, 15:26Varför har proffsen gått tillbaka till tub?
Tubfälger väger också mindre.
Tubfälger väger också mindre.
Quote from Christian Wahlberg on 20 April 2007, 15:43Dom betalar inte heller för däck eller fälgar.
Dom betalar inte heller för däck eller fälgar.
Quote from ellen olsson on 20 April 2007, 18:55> Visst är det så, men kanske inte på det sättet som du menar.
Enl det här testet:
http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html
har Tufo Elite Jet ett rullmotstånd som är 74% högre än det hos Michelin Pro2Race (Crr= 0,0073 jmf med 0,0042)Test i
> Visst är det så, men kanske inte på det sättet som du menar.
Enl det här testet:
har Tufo Elite Jet ett rullmotstånd som är 74% högre än det hos Michelin Pro2Race (Crr= 0,0073 jmf med 0,0042)
Test i
Quote from Berit Bengtson on 22 April 2007, 11:19David:
Det var ffa inte skillnaden mellan tubkanttråd jag ville visa på.
Om du hade tittat på testet jag länkade till så hade du sett att även bland tub-däck
är Tufo bland de sämsta map rullmotstånd.
Tufo Elite Jet har tex mer än 50% högre rullmotstån
David:
Det var ffa inte skillnaden mellan tubkanttråd jag ville visa på.
Om du hade tittat på testet jag länkade till så hade du sett att även bland tub-däck
är Tufo bland de sämsta map rullmotstånd.
Tufo Elite Jet har tex mer än 50% högre rullmotstån
Quote from Funbeat user on 24 April 2007, 23:56Däck som jag kan rekommenndera dig att köpa är Grandprix3000 har kört med såna däck under flera års tid. Dom är bäst när det gäller punkteringsskydd, tävlar väldigt mycket och på dom senaste fem åren har jag kört en punktering när jag använt Grandprix 30
Däck som jag kan rekommenndera dig att köpa är Grandprix3000 har kört med såna däck under flera års tid. Dom är bäst när det gäller punkteringsskydd, tävlar väldigt mycket och på dom senaste fem åren har jag kört en punktering när jag använt Grandprix 30
Quote from Uno Fri on 28 April 2007, 20:12Har senaste 5 åren kört på GP 3000 och nu senast på GP4000. Helnöjd med dessa däck som kombinerar bra slitstyrka/punkteringsskydd och bra rull.
/Johan
Har senaste 5 åren kört på GP 3000 och nu senast på GP4000. Helnöjd med dessa däck som kombinerar bra slitstyrka/punkteringsskydd och bra rull.
/Johan
Quote from Johan Fylke on 29 April 2007, 11:22Har kört alltid kört på michelin pro race men nu ska jag prova schwalbe stelvio
Har kört alltid kört på michelin pro race men nu ska jag prova schwalbe stelvio
Quote from Lars Ekegård on 30 April 2007, 07:46Kör på Vittoria Open Corsa Evo CX, har både tub och kantråd och gillar dom, har även vart nöjd med Vittoria Rubino Pro som är lite billigare men i mitt tycke nästan samma prestanda.
Är bara en sak jag har problem med och det är att få på däcken på fälgar
Kör på Vittoria Open Corsa Evo CX, har både tub och kantråd och gillar dom, har även vart nöjd med Vittoria Rubino Pro som är lite billigare men i mitt tycke nästan samma prestanda.
Är bara en sak jag har problem med och det är att få på däcken på fälgar