Quote from Bertil Nolheim on 30 April 2007, 09:49De Schwalbe jag kört på har haft en förmåga att äta småsten.
Det verkar som om gummit i slitbana är för mjukt så att småsten fastnar vilket leder till punktering så småningom.
Continental verkar bättre på den här punkten.
De Schwalbe jag kört på har haft en förmåga att äta småsten.
Det verkar som om gummit i slitbana är för mjukt så att småsten fastnar vilket leder till punktering så småningom.
Continental verkar bättre på den här punkten.
Quote from Johan Fylke on 30 April 2007, 16:39Magnus jag hade precis samma problem med continental förra året 4 punkor på 2 veckor så det blev ett snabbt byte tillbaka till Michelin
Magnus jag hade precis samma problem med continental förra året 4 punkor på 2 veckor så det blev ett snabbt byte tillbaka till Michelin
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 15:26Slowstarter, jag?
Ang. testen och att tufo är så mycket sämre än vissa andra däck är inte helt rättvisande tycker jag.
De verkar bara ha testat med lågt tryck enligt Tufos spec.
Skulle vara intressant och se vad värde skulle bli ifall de körde med ett h
Slowstarter, jag?
Ang. testen och att tufo är så mycket sämre än vissa andra däck är inte helt rättvisande tycker jag.
De verkar bara ha testat med lågt tryck enligt Tufos spec.
Skulle vara intressant och se vad värde skulle bli ifall de körde med ett h
Quote from Berit Bengtson on 2 September 2009, 15:41Nja, så mkt kommer inte rullmotståndet att öka.
Här finns en bild med reullmotståndstest av flera kanttrådsdäck och några tubdäck
BILD:http://www.sheldonbrown.com/brandt/images/rolling-resistance-tubular.gif
Här syns tydligt hur lite rullmotståndet ändra
Nja, så mkt kommer inte rullmotståndet att öka.
Här finns en bild med reullmotståndstest av flera kanttrådsdäck och några tubdäck
BILD:http://www.sheldonbrown.com/brandt/images/rolling-resistance-tubular.gif
Här syns tydligt hur lite rullmotståndet ändra
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 15:55Tufo är inte kända för att vara punkteringssäkra.
Tufo är inte kända för att vara punkteringssäkra.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 08:12inga ingenjörer i den här tråden, va? 🙂
inga ingenjörer i den här tråden, va? 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 08:56Nej, jag är filosof och litteraturvetare (men råkar jobba som systemarkitekt).
Nej, jag är filosof och litteraturvetare (men råkar jobba som systemarkitekt).
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 12:04tänkte väl mest på diagram- och beräkningsnissarna.
tänkte väl mest på diagram- och beräkningsnissarna.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:41Jag är multikultingkonsult.
Jag är multikultingkonsult.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 19:02multikultingkonsult ?!?!?!?!?
multikultingkonsult ?!?!?!?!?