Quote from Guest on 8 August 2012, 05:38Jag ska köra ironman i Kalmar 18 augusti och funderar på hur jag ska göra med däcken på cykeln inför tävlingen och undrar om ni har några intelligenta reflektioner.
Jag har vanliga kanttrådsdäck på min racer, just nu Continental GP4000 som jag la på till
Jag ska köra ironman i Kalmar 18 augusti och funderar på hur jag ska göra med däcken på cykeln inför tävlingen och undrar om ni har några intelligenta reflektioner.
Jag har vanliga kanttrådsdäck på min racer, just nu Continental GP4000 som jag la på till
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 05:48Ja byt, men mest för att få bort en riskfaktor ochtankarna från huvudet. Efter tävlingen kan du byta tillbaka.
Ja byt, men mest för att få bort en riskfaktor ochtankarna från huvudet. Efter tävlingen kan du byta tillbaka.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 07:27Kör med dom du har om det inte finns en massa skärsår/skador.
(Det är troligen lättare att få på dom nu efter 250 mil än då dom var nya)Fördelen med Conti GP4000 är att du slipper punka och kan köra 250 mil till 🙂
Kör med dom du har om det inte finns en massa skärsår/skador.
(Det är troligen lättare att få på dom nu efter 250 mil än då dom var nya)
Fördelen med Conti GP4000 är att du slipper punka och kan köra 250 mil till 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 08:57Jag kommer att lägga på nya Continental GP4000S & ny slang inför Kalmar.
Dom gamla är inte helt utslitna men dom tar jag till träningshjulen.Tycker dom däcken är riktigt lätta att ta av & på det beror nog snarare på din fälg om dom är jobbiga att ta på.
Jag kommer att lägga på nya Continental GP4000S & ny slang inför Kalmar.
Dom gamla är inte helt utslitna men dom tar jag till träningshjulen.
Tycker dom däcken är riktigt lätta att ta av & på det beror nog snarare på din fälg om dom är jobbiga att ta på.
Quote from ellen olsson on 8 August 2012, 09:57Continentaldäck är relativt enkla att få av och på jämfört med de flesta märken. Andra smidiga däck är DedaTre, Veloflex och Hutchinson.
Om man vill ha en bra referens när det gäller däck som är svåra att få av och på så kan jag rekommendera Vittoria, spe
Continentaldäck är relativt enkla att få av och på jämfört med de flesta märken. Andra smidiga däck är DedaTre, Veloflex och Hutchinson.
Om man vill ha en bra referens när det gäller däck som är svåra att få av och på så kan jag rekommendera Vittoria, spe
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 11:23Italienarna vill att Vittoriadäcken sitter kvar på Campahjulen vid punka.
Italienarna vill att Vittoriadäcken sitter kvar på Campahjulen vid punka.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 12:48Jag skulle välja TUFO tubdäck för kanttråd. Det finns några fördelar som jag tror att du kan ha nytta av. Tex är dom enligt mig extremt lätta att montera. Risken för att klämma sönder en slang vid montering ser jag som extremt liten då det är ett "tubdäc
Jag skulle välja TUFO tubdäck för kanttråd. Det finns några fördelar som jag tror att du kan ha nytta av. Tex är dom enligt mig extremt lätta att montera. Risken för att klämma sönder en slang vid montering ser jag som extremt liten då det är ett "tubdäc
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 18:36Tack för tipsen! Det blev nya däck, Michelin race pro 3 och de var betydligt lättare att sätta på än conti GP 4000S. Lagom till att de skulle testcyklas började det dock ösregna, så nu väntar jag på bättre väder 😉
Tack för tipsen! Det blev nya däck, Michelin race pro 3 och de var betydligt lättare att sätta på än conti GP 4000S. Lagom till att de skulle testcyklas började det dock ösregna, så nu väntar jag på bättre väder 😉
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 02:21Håller med, Miche är lättare att kränga på än Conti. Nöjd me Prorace 3
Håller med, Miche är lättare att kränga på än Conti. Nöjd me Prorace 3
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 09:45Det är inte så mycket däck som däck i kombination med en fälg, som gör det svårt.
Jag köpte Michelin Pro Race3 när Cykelmagneten sålde ut dem billigt. Hittills har jag alltid använt Continental GP4000. Jag tycker Pro Race är mördande att få på Mavic fälg
Det är inte så mycket däck som däck i kombination med en fälg, som gör det svårt.
Jag köpte Michelin Pro Race3 när Cykelmagneten sålde ut dem billigt. Hittills har jag alltid använt Continental GP4000. Jag tycker Pro Race är mördande att få på Mavic fälg