Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 07:32Jag är oxå mkt nöjd med mina michelin race pro 3, lätta att kränga och håller för mig minst 400mil. Rea nu på chainreaction på dessa däck för otroliga 179:-/st... 🙂
Jag är oxå mkt nöjd med mina michelin race pro 3, lätta att kränga och håller för mig minst 400mil. Rea nu på chainreaction på dessa däck för otroliga 179:-/st... 🙂
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 08:19Hur många mil skulle ni säga behövs för att köra in ett par nya däck? Slängde på mina nya GP4000S alldeles för sent och har bara kört 4,5 mil med dem och hinner inte köra så mycket mer innan tävlingen på lördag. "Gummikanten" i mitten är inte nedsliten ä
Hur många mil skulle ni säga behövs för att köra in ett par nya däck? Slängde på mina nya GP4000S alldeles för sent och har bara kört 4,5 mil med dem och hinner inte köra så mycket mer innan tävlingen på lördag. "Gummikanten" i mitten är inte nedsliten ä
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:02Köra in?
Köra in?
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:03Bra att du frågade.
Bra att du frågade.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:03Har trott/hört att man behöver köra några mil med nya däck innan de presterar optimalt. Det känns t.ex. som att den där gummikanten som finns på mitten av mina GP4000S borde orsaka lite extra friktion, den slits ju ner efter några mil.
Har trott/hört att man behöver köra några mil med nya däck innan de presterar optimalt. Det känns t.ex. som att den där gummikanten som finns på mitten av mina GP4000S borde orsaka lite extra friktion, den slits ju ner efter några mil.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:09Michelindäck har en yta som påminner om vax eller något. Det försvinner under de första kilometer.
Michelindäck har en yta som påminner om vax eller något. Det försvinner under de första kilometer.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:11Jag tror att det finna andra parametrar att fundera på om du tycker att blir jobbigt med det "stooora" rullmotståndet som någon tysk har lyckats uppmäta i sitt lab.
Jag tror att det finna andra parametrar att fundera på om du tycker att blir jobbigt med det "stooora" rullmotståndet som någon tysk har lyckats uppmäta i sitt lab.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 09:22Haha, jag tror det finns rätt många parametrar som kommer att bli jobbiga. Men det skadar ju inte att optimera det man kan.
Haha, jag tror det finns rätt många parametrar som kommer att bli jobbiga. Men det skadar ju inte att optimera det man kan.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 10:31Nya däck har ofta lite släppmedel på slitbanan, detta kommer ifrån gjutformen då däck tillverkas (för att däcket ska lossna lättare från gjutformen), detta gäller även MC-däck. Det försvinner relativt fort, men vid risk för halt väglag kan man använda lit
Nya däck har ofta lite släppmedel på slitbanan, detta kommer ifrån gjutformen då däck tillverkas (för att däcket ska lossna lättare från gjutformen), detta gäller även MC-däck. Det försvinner relativt fort, men vid risk för halt väglag kan man använda lit
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 21:24Vissa brukar "skrapa" sina däck för att få ett bättre fäste/bli av med "vaxet". Spänner upp cykeln i ett mekställ och tar helt enkelt baksidan på t.ex en morakniv och vevar på som FN och ”svarvar” bort det där ”vaxet” eller vad det nu är. Men nä 4-5 mil
Vissa brukar "skrapa" sina däck för att få ett bättre fäste/bli av med "vaxet". Spänner upp cykeln i ett mekställ och tar helt enkelt baksidan på t.ex en morakniv och vevar på som FN och ”svarvar” bort det där ”vaxet” eller vad det nu är. Men nä 4-5 mil