Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är tråkigt när det händer, man följer stråket av löpare och rätt som det är tar det stop för att dom framför kommer på att vi har sprungit fel, vänder och fortsätter åt ett annat håll, fortsätter springa, sen vänder tåget igen och fortsätter åt ett an

Ja, det var faktiskt riktig skit! Hur många var vi som sprang fel?

Jag brukar säga att man ska själv hålla reda på vart man ska springa, cykla eller gå mm. Det brukar bli bäst så.

Jag har inte gjort den tabben vid löpning, men väl på cykeln och det är bara att torka i sig skiten.

Men som sagt, jag har själv vid en av m

Jag håller väl delvis med om det. I denna tävling tycker jag kanske att det är mer tveksamt då man inte får se bansträckningen innan. Större delen av banan är dessutom väldigt tydligt utmärkt, då blir det väldigt dumt om den inte är det överallt.

Om man inte får se bansträckningen innan. Ja då kan man tycka att det är väldigt viktigt att det är mycket väl utmärkt. Hur ska man annars hitta?

Vänligen

P.

Rent instinktivt undrar jag dock om banan verkligen var dåligt utmärkt eller om folk var uppmärksamma? Vet själv ifrån de mycket få "lopp" jag sprungit att det är lätt hänt att man pratar med sin löppartner/tittar lite omkring i skogen och helt enkelt bar

Visst, jag köper att man ska kolla var man ska. Tråkigt ändå och jag tror att det var många ganska duktiga löpare som sprang fel. Det är dessutom väldigt svårt att se märkningen när man är i en stor klunga på små skogsvägar. Tycker inte att det ska behöv

Jättetrist. Om stället där alla sprang fel var direkt efter en nerförsbacke och man skulle svänga höger har jag förståelse för att det kan bli fel. Tyckte för övrigt att det var mycket lite funktionärer runt banan och på det här stället som var en T- kors

Springer man i en grupp, hoppas jag att dom runt omkring mig tittar på underlaget och andra löpare istället för efter markeringar.

Sedan räcker det att EN person tycker sig se framförvarande springa till "vänster" och där med missar en markering.

På Lidingöloppet för ett par år sedan sprang en hel startgrupp fel så det händer även på stora och påkostade arrangemang.

12