Quote from Guest on 24 September 2009, 20:29Nu har jag bestämt mig, dags att pensionera (eller göra om till vintercykel) min Merida Roadlite som är min första racer och byta upp mig till nåt bättre. Jag är 40+, har börjat med cykling sent, kör ca 200 mil/år, körde Vättern på 11.20 i år (rulltid 10h
Nu har jag bestämt mig, dags att pensionera (eller göra om till vintercykel) min Merida Roadlite som är min första racer och byta upp mig till nåt bättre. Jag är 40+, har börjat med cykling sent, kör ca 200 mil/år, körde Vättern på 11.20 i år (rulltid 10h
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 20:39Vad har du för budget? Jag står i valet och kvalet mellan en Peretti Marcelo eller en DeRosa Neo Prio.
Vad har du för budget? Jag står i valet och kvalet mellan en Peretti Marcelo eller en DeRosa Neo Prio.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 20:57Tror inte jag kan förhandla mig fram till en budget på mer än 15-20.000 av min bättre hälft. Är det värt ett byte från Meridan?
Tror inte jag kan förhandla mig fram till en budget på mer än 15-20.000 av min bättre hälft. Är det värt ett byte från Meridan?
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:13vad är det som du anser behöver bli bättre jämfört med din gamla cykel?
vad är det som du anser behöver bli bättre jämfört med din gamla cykel?
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:28Lite lättare, lite distinktare växling, + att "alla" säger att "vänta bara tills du bytt upp dig ett hack så ska du se vilken skillnad det är"!
Lite lättare, lite distinktare växling, + att "alla" säger att "vänta bara tills du bytt upp dig ett hack så ska du se vilken skillnad det är"!
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:37Den här kanske?!
http://www.bikebuster.se/detaljer/120422.html
bättre bild.... http://www.roadcyclinguk.com/news/article/mps/uan/4009
Den här kanske?!
http://www.bikebuster.se/detaljer/120422.html
bättre bild.... http://www.roadcyclinguk.com/news/article/mps/uan/4009
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:47Fredrik.
Ursäkta, det hör inte riktigt till tråden, men jag kan inte se att det finns nån DeRosa Neo Prio?
Det finns en Neo Pro som är i kolfiber, och en Neo Primato som är i stål. Jag antar att det är den i stål du är intresserad av eftersom det är Peret
Fredrik.
Ursäkta, det hör inte riktigt till tråden, men jag kan inte se att det finns nån DeRosa Neo Prio?
Det finns en Neo Pro som är i kolfiber, och en Neo Primato som är i stål. Jag antar att det är den i stål du är intresserad av eftersom det är Peret
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 07:03vilken modell Roadlite har du nu? vad sitter det för grejer på och vad väger den?
ps tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/tim och sluttid k
vilken modell Roadlite har du nu? vad sitter det för grejer på och vad väger den?
ps tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/tim och sluttid k
Quote from Mikaela Lexén on 25 September 2009, 08:54Leif skrev:
"tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/tim och sluttid kring 10 timmar"Om man tappar sin lam snabba klunga i en liten backe pga
Leif skrev:
"tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/tim och sluttid kring 10 timmar"
Om man tappar sin lam snabba klunga i en liten backe pga
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 09:22Paolo: Neo Pro är det naturligtvis!
Angående Peretti - vet du om ryktet som säger att Boonen vann gröna tröjan på TdF 2007 på en Specialized-förklädd Peretti Marcelo stämmer?
Paolo: Neo Pro är det naturligtvis!
Angående Peretti - vet du om ryktet som säger att Boonen vann gröna tröjan på TdF 2007 på en Specialized-förklädd Peretti Marcelo stämmer?