Quote from Berit Bengtson on 25 September 2009, 10:13leif åström påstod:
> tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter
> och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/timHur kan du komma fram till det så exakt på sekunden utan att veta vare sig
leif åström påstod:
> tror att 2 kg lättare - cykel eller cyklist - gör att du totalt tjänar 2 minuter
> och 46 sekunder på Vätternrundan om du ligger och snittar kring 30 km/tim
Hur kan du komma fram till det så exakt på sekunden utan att veta vare sig
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:18tappar du klungan uppför i backarna under Vätternrundan på grund av för tung cykel så rullar du väl ifatt samma klunga nedför på grund av för tung cykel 🙂
tappar du klungan uppför i backarna under Vätternrundan på grund av för tung cykel så rullar du väl ifatt samma klunga nedför på grund av för tung cykel 🙂
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:28Håkan C måste allt vara så j-a exakt på forum
(uträkningen som ger totalt 2 minuter och 46 sekunder bygger på en cyklist som väger 76,4 kg och då är skoöverdragen inträknade och jämförelsen gäller en gammal cykel som väger 8,6 kg och ny cykel som väger 6
Håkan C måste allt vara så j-a exakt på forum
(uträkningen som ger totalt 2 minuter och 46 sekunder bygger på en cyklist som väger 76,4 kg och då är skoöverdragen inträknade och jämförelsen gäller en gammal cykel som väger 8,6 kg och ny cykel som väger 6
Quote from Lena O on 25 September 2009, 10:34"tappar du klungan uppför i backarna under Vätternrundan på grund av för tung cykel så rullar du väl ifatt samma klunga nedför på grund av för tung cykel "
knappast!
"tappar du klungan uppför i backarna under Vätternrundan på grund av för tung cykel så rullar du väl ifatt samma klunga nedför på grund av för tung cykel "
knappast!
Quote from Mikaela Lexén on 25 September 2009, 10:35>Leif
Man förlorar mer uppför än vad man vinner nedför pga vikten. Blir luckan för stor kanske man inte rår gå ikapp.
>Leif
Man förlorar mer uppför än vad man vinner nedför pga vikten. Blir luckan för stor kanske man inte rår gå ikapp.
Quote from Berit Bengtson on 25 September 2009, 10:36leif åström undrade:
> måste allt vara så j-a exakt på forumMen varför skrev du då ett såpass exakt påstående?
Jag tycker att det hade varit bättre om du istället hade påstått, typ:
" tror att för de flesta VR-cyklister ger en minskning av 2 kg - hos c
leif åström undrade:
> måste allt vara så j-a exakt på forum
Men varför skrev du då ett såpass exakt påstående?
Jag tycker att det hade varit bättre om du istället hade påstått, typ:
" tror att för de flesta VR-cyklister ger en minskning av 2 kg - hos c
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:40Hur är cykeln specad idag?
Mitt råd är att uppgradera till ett par vassa finhjul istället. DET kan göra väldigt stor skillnad.
Hur är cykeln specad idag?
Mitt råd är att uppgradera till ett par vassa finhjul istället. DET kan göra väldigt stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 10:44Det finns billiga Borahjul till salu nu.
Det finns billiga Borahjul till salu nu.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 19:34Fredrik:
Ingen aning. Men det låter som ett tufft jobb att kamouflera en Peretti till en Specialized...
Fredrik:
Ingen aning. Men det låter som ett tufft jobb att kamouflera en Peretti till en Specialized...
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 19:38Paolo: Håller med, men visst vore det cool att ta gröna tröjan på en stålram!
Cecilia: Instämmer - kanske är det bättre att köpa ett par schyssta hjul och sen lägga resten (om det nu finns pengar över) på en resa till varmare breddgrader.
Paolo: Håller med, men visst vore det cool att ta gröna tröjan på en stålram!
Cecilia: Instämmer - kanske är det bättre att köpa ett par schyssta hjul och sen lägga resten (om det nu finns pengar över) på en resa till varmare breddgrader.