Quote from Guest on 12 January 2008, 23:40Och med damcykel menar jag då inte mormorscykel utan damvariant av racer eller racerhybrid 🙂 . Vad cyklar ni tjejer på (eller de cyklande tjejer som ni killar känner till)- dam- eller herrcykel? För och nackdelar med resp. val?
Och med damcykel menar jag då inte mormorscykel utan damvariant av racer eller racerhybrid 🙂 . Vad cyklar ni tjejer på (eller de cyklande tjejer som ni killar känner till)- dam- eller herrcykel? För och nackdelar med resp. val?
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 23:50Det finns bara två fysiologiska skäl till att ha damram, och det ena är om man har extremt korta ben i förhållande till sin överkropp (och dessutom är ganska kort). Då klarar man inte att stå över cykeln när längden är rätt. Jag råkade ut för ett par såna
Det finns bara två fysiologiska skäl till att ha damram, och det ena är om man har extremt korta ben i förhållande till sin överkropp (och dessutom är ganska kort). Då klarar man inte att stå över cykeln när längden är rätt. Jag råkade ut för ett par såna
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 00:32Hej.
Du ska köpa en cykel som passar dig och dina mått. Inte snö in på om det är en dam eller ej. Och höjden är bara en del i det hela. Men längden är inte att förglömma. Den ska inte vara för lång. Kort är lättare att åtgärda, men inte för kort heller.
Hej.
Du ska köpa en cykel som passar dig och dina mått. Inte snö in på om det är en dam eller ej. Och höjden är bara en del i det hela. Men längden är inte att förglömma. Den ska inte vara för lång. Kort är lättare att åtgärda, men inte för kort heller.
Quote from Mattias Johansson on 13 January 2008, 00:36Damcykel kanske skulle vara något för mig då. Jag har ramstorlek 49 i ben och 56 i överkropp.... snacka om att jag är glad att de har tagit fram den slopade ramen (H:)
Nä damracer används inte i sportsammanhang. Där cyklar vi på samma ramar. Däremot bruk
Damcykel kanske skulle vara något för mig då. Jag har ramstorlek 49 i ben och 56 i överkropp.... snacka om att jag är glad att de har tagit fram den slopade ramen (H:)
Nä damracer används inte i sportsammanhang. Där cyklar vi på samma ramar. Däremot bruk
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 00:55Vill passa på att avliva en annan myt. Kvinnor har inte långa ben i förhållande till sin kropp i genomsnitt. Det är det män som har. Varför folk så ofta hävdar att kvinnor har längre ben och kortare överkropp, det vet jag inte. Även riktigt långa kvinnor
Vill passa på att avliva en annan myt. Kvinnor har inte långa ben i förhållande till sin kropp i genomsnitt. Det är det män som har. Varför folk så ofta hävdar att kvinnor har längre ben och kortare överkropp, det vet jag inte. Även riktigt långa kvinnor
Quote from Fredrik Närenfors on 13 January 2008, 02:24Vem kliver över ramen? Jag har då aldrig sett någon i alla fall. De flesta svingar väl benet bakom sadeln när man kliver på.
Ramens höjd har inget som helst intresse annat än att sadelstolpen ska sticka upp lagom mycket och att styret går att sänka lagom
Vem kliver över ramen? Jag har då aldrig sett någon i alla fall. De flesta svingar väl benet bakom sadeln när man kliver på.
Ramens höjd har inget som helst intresse annat än att sadelstolpen ska sticka upp lagom mycket och att styret går att sänka lagom
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 07:54Damer har kort bål och ben därunder och det ger oftast en för lååååång ram om man går efter grenmåttet.
Jag går efter helt andra mått på damerna.
Damer har kort bål och ben därunder och det ger oftast en för lååååång ram om man går efter grenmåttet.
Jag går efter helt andra mått på damerna.
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 08:33David P, missade du mitt föregående inlägg? Det är precis tvärt om! Kvinnor har proportionerligt kortare ben än män, och får därför en för kort ram om de går efter benlängd. Undantag finns naturligtvis.
Per, jag svingar inte benet över, utan "kliver" öve
David P, missade du mitt föregående inlägg? Det är precis tvärt om! Kvinnor har proportionerligt kortare ben än män, och får därför en för kort ram om de går efter benlängd. Undantag finns naturligtvis.
Per, jag svingar inte benet över, utan "kliver" öve
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 09:23Nix, men det är en väldigt spridd myt. Det är faktiskt tvärt om.
Nix, men det är en väldigt spridd myt. Det är faktiskt tvärt om.
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 09:26Om man bara kunde få tag på de detaljerade resultaten från kroppsmätningen ( http://www.ifp.se/News.aspx?PageID=1558 ) som gjordes 2002 - 2004 på 4000 svenskar. Nu finns det bara en sammanfattning som visar att vi blivit längre och tyngre.
Om man bara kunde få tag på de detaljerade resultaten från kroppsmätningen ( http://www.ifp.se/News.aspx?PageID=1558 ) som gjordes 2002 - 2004 på 4000 svenskar. Nu finns det bara en sammanfattning som visar att vi blivit längre och tyngre.