Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam- eller herrcykel för tjejcykl …
You need to log in to create posts and topics.

Lingling Ling skrev:
> Ska satsa på att bli en bra tjej också

Det ena ger väl det andra? Eller?

Beror på vilket "bra" man menar - om man förskingrar eller rånar en bank för att köpa cykel så kanske man inte hamnar i den kategorin? Eller inte ger sina barn mat (föder upp dem på snabbnudlar med ketchup) och plötsligt inte har tak över huvudet åt famil

Sorry!

Oj här dyker det ena intressanta hojen upp efter det andra! (H:)

Håkan> Bra info, tackar! Jag har dålig koll på vad allt innebär vad gäller vridstyvheten etc - är det bättre ju högre eller tvärtom? Jag tolkar det lite som att Contessan står sig riktigt b

Andreas> Den hojen är inte att leka med! Me Like! (H:)
(men ska jag vara riktigt jobbigt löjligt petig är det en aningens för skrikig rosa, men det går nog att leva med)

Sen är det den där underbara kommentaren:
"Bra tjejer skall ha bra grejjer, och då

Yla A skrev:
> vad gäller vridstyvheten etc - är det bättre ju högre eller tvärtom?
Ja, men ofta innebär en vridstyvare ram en onödigt tung ram.
En bra ram skall alltså vara tillräckligt vridstyv men inte mer än vad som behövs.
OBS
Det finns de som påst

Yla - Ja det känns som de misslyckats lite när de blandade till färgen. Ganska skrikig. Men det kan även vara bilderna som ger det intrycket och att det ser annorlunda ut irl.

Håkan - Jag har sett att Addict har integrerat sadelstolpen i ramen. Hörde äve

Men varför skulle det vara säme komponenter? Menar ni att tex. Trek Fiktiv 1.0 skulle vara av bättre material än Trek Fiktiv 1.0 WSD? Eller är det nån skröna, lite överseende sådär, att *damracers är ju inte lika bra som herr-racers*?
För övrigt finns det

Men Ylva skulle inte du köpa ny cykel förra året också ?
Blev det ingen eller är det dax för en till ? 😉

Jag lägger min röst på en Diva! Okejdå, en Orbea då, bara för att man får sån hiimla bra o fin service på Cyklig i Solna!

Go Ylva go!!