Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 15:05Nu känner jag att jag bara måste få klargöra att jag inte har något emot att det finns blommiga dammodeller, leve variationen! 🙂
Alla måste ju få ha sin smak. Vad som störde mig var att det BARA fanns blommiga dammodeller, i alla fall i min prisklass.
Nu känner jag att jag bara måste få klargöra att jag inte har något emot att det finns blommiga dammodeller, leve variationen! 🙂
Alla måste ju få ha sin smak. Vad som störde mig var att det BARA fanns blommiga dammodeller, i alla fall i min prisklass.
Quote from j sollerman on 15 June 2008, 16:20bianchis tjejmodell är snygg!
bianchis tjejmodell är snygg!
Quote from Fredrik Närenfors on 15 June 2008, 17:17Det viktigaste måttet är overall reach och är en kombination av topprörets längd och styrtappens längd. Man kan alltså med styrtappen fixa till en för stor eller liten ram inom vissa marginaler.
Att tänka på är att en längre styrtapp ger en stabilare cyke
Det viktigaste måttet är overall reach och är en kombination av topprörets längd och styrtappens längd. Man kan alltså med styrtappen fixa till en för stor eller liten ram inom vissa marginaler.
Att tänka på är att en längre styrtapp ger en stabilare cyke
Quote from j sollerman on 15 June 2008, 18:14Proffs köper inte cyklar utan sponsras
Proffs köper inte cyklar utan sponsras
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 18:21Men en väldigt lång styrstam och för liten ram kan göra att vikten blir tokigt fördelad. Kan påverka hur cykeln uppför sig på ett negativt sätt. Lagom är bäst, liksom...
Men en väldigt lång styrstam och för liten ram kan göra att vikten blir tokigt fördelad. Kan påverka hur cykeln uppför sig på ett negativt sätt. Lagom är bäst, liksom...
Quote from Fredrik Närenfors on 15 June 2008, 19:27Det finns gränser för hur lång eller kort en styrtapp bör vara. Men jag tyckte inte det var speciellt viktigt att i detta läge gå in på sådana detaljer.
Vadå sponsras. Jag har alltid fått köpa mina egna cyklar (H) Har jag missat nåt?
Det finns gränser för hur lång eller kort en styrtapp bör vara. Men jag tyckte inte det var speciellt viktigt att i detta läge gå in på sådana detaljer.
Vadå sponsras. Jag har alltid fått köpa mina egna cyklar (H) Har jag missat nåt?
Quote from j sollerman on 15 June 2008, 19:33precis...
precis...
Quote from Bengt Askerfelt on 15 June 2008, 21:26Dammodeller verkar sällan göras över storlek 56, kollade snabbt på Specialized och Trek.
Dammodeller verkar sällan göras över storlek 56, kollade snabbt på Specialized och Trek.
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 09:26OK, tack alla! 🙂
Det är skönt att ha lite goda råd i bakfickan när jag går ut och tittar, om inte annat så att jag förstår lite bättre vad cykelhandlaren pratar om och kan ställa rätt frågor.Imorgon ska jag in till CykelCity och kolla in Pintan i för
OK, tack alla! 🙂
Det är skönt att ha lite goda råd i bakfickan när jag går ut och tittar, om inte annat så att jag förstår lite bättre vad cykelhandlaren pratar om och kan ställa rätt frågor.
Imorgon ska jag in till CykelCity och kolla in Pintan i för
Quote from Emma Sjöberg on 17 June 2008, 07:48Måste tipsa om den här affären!
www.cyklig.seDe har en "maskin" som mäter upp alla möjliga och omöjliga mått på ett mycket seriöst sätt och sen stoppar de in alla uppgifter i en dator och ut kommer en
BILD:http://194.30.21.65/catalogo/imagenes/cuadro
Måste tipsa om den här affären!
http://www.cyklig.se
De har en "maskin" som mäter upp alla möjliga och omöjliga mått på ett mycket seriöst sätt och sen stoppar de in alla uppgifter i en dator och ut kommer en