Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDanmark bygger "cykelmotorväg"
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det är bra fart på cyklisterna och som sagt är disciplinen god. Det är faktiskt nästan viktigare att respektera cykeldelen av vägen än bil och fotgängarfälten. Man ska bara passa på utanför Tivoli på eftermiddagen, många turister som inte inser att cy

Då är jag en Köpenhamnsk cyklist.

Med det sagt så har jag aldrig sett en fotgängare bli påkörd av en cyklist. Man plingar och ropar frenetiskt på vägen fram, så brukar de hinna undan, efter ett par "rådjursögonblick" 🙂

Det är en annan viktig skillnad. I Danmark sniker framförvarande in

Svenskar är så lättkränkta.

(t+) för de Danska initiativen.
(t-) för vad som verkar vara en väldigt negativ attityd i diskussionen här av typen "det går inte", "det kommer aldrig att hända", "svenskar är si och politiker så".

Det är klart att det går att förändra och påverka både i

Lycka till.

Stella Fare.. Det är henne vi har att tacka för dom livsfarliga cykelbanorna i Stockholm.

Idag höll jag på att cykla in i 2 damer som gick i cykelbanan, denär delad med ett kraftigt sträck och markerat med en cykel i asfalten.
Gångbanan är precis bredvid

åh fan! Är det Stella som stått och grävt och målat cykelbanorna.

Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor som idag. Iofs är många av dom inte cykelbara.

"Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor"
Problemet är inte att vi fick cykelbanor utan hur dom går.

Stella tog beslutet att cykelbanorna skulle gå som dom gör.

Hornsgatan är väl det största beviset.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stella_Fare

V

det är faktiskt bevisat att de livsfarliga cykelbanorna på Hornsgatan gjorde det säkrare för cyklisterna än innan. Det kan synas som dumt att de ligger mitt i gatan, men det gör att bilisterna observerar cyklisterna bättre än om de är gömda bakom de parke