Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 10:54Ja, det är bra fart på cyklisterna och som sagt är disciplinen god. Det är faktiskt nästan viktigare att respektera cykeldelen av vägen än bil och fotgängarfälten. Man ska bara passa på utanför Tivoli på eftermiddagen, många turister som inte inser att cy
Ja, det är bra fart på cyklisterna och som sagt är disciplinen god. Det är faktiskt nästan viktigare att respektera cykeldelen av vägen än bil och fotgängarfälten. Man ska bara passa på utanför Tivoli på eftermiddagen, många turister som inte inser att cy
Quote from Rasmus Olsson on 2 September 2010, 10:55Då är jag en Köpenhamnsk cyklist.
Då är jag en Köpenhamnsk cyklist.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 11:00Med det sagt så har jag aldrig sett en fotgängare bli påkörd av en cyklist. Man plingar och ropar frenetiskt på vägen fram, så brukar de hinna undan, efter ett par "rådjursögonblick" 🙂
Det är en annan viktig skillnad. I Danmark sniker framförvarande in
Med det sagt så har jag aldrig sett en fotgängare bli påkörd av en cyklist. Man plingar och ropar frenetiskt på vägen fram, så brukar de hinna undan, efter ett par "rådjursögonblick" 🙂
Det är en annan viktig skillnad. I Danmark sniker framförvarande in
Quote from Rasmus Olsson on 2 September 2010, 11:05Svenskar är så lättkränkta.
Svenskar är så lättkränkta.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 12:20(t+) för de Danska initiativen.
(t-) för vad som verkar vara en väldigt negativ attityd i diskussionen här av typen "det går inte", "det kommer aldrig att hända", "svenskar är si och politiker så".Det är klart att det går att förändra och påverka både i
(t+) för de Danska initiativen.
(t-) för vad som verkar vara en väldigt negativ attityd i diskussionen här av typen "det går inte", "det kommer aldrig att hända", "svenskar är si och politiker så".
Det är klart att det går att förändra och påverka både i
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 12:24Lycka till.
Lycka till.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:13Stella Fare.. Det är henne vi har att tacka för dom livsfarliga cykelbanorna i Stockholm.
Idag höll jag på att cykla in i 2 damer som gick i cykelbanan, denär delad med ett kraftigt sträck och markerat med en cykel i asfalten.
Gångbanan är precis bredvid
Stella Fare.. Det är henne vi har att tacka för dom livsfarliga cykelbanorna i Stockholm.
Idag höll jag på att cykla in i 2 damer som gick i cykelbanan, denär delad med ett kraftigt sträck och markerat med en cykel i asfalten.
Gångbanan är precis bredvid
Quote from Rasmus Olsson on 2 September 2010, 15:20åh fan! Är det Stella som stått och grävt och målat cykelbanorna.
Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor som idag. Iofs är många av dom inte cykelbara.
åh fan! Är det Stella som stått och grävt och målat cykelbanorna.
Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor som idag. Iofs är många av dom inte cykelbara.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 15:37"Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor"
Problemet är inte att vi fick cykelbanor utan hur dom går.Stella tog beslutet att cykelbanorna skulle gå som dom gör.
Hornsgatan är väl det största beviset.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stella_Fare
V
"Utan henne hade vi inte haft så många cykelbanor"
Problemet är inte att vi fick cykelbanor utan hur dom går.
Stella tog beslutet att cykelbanorna skulle gå som dom gör.
Hornsgatan är väl det största beviset.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stella_Fare
V
Quote from Rasmus Olsson on 2 September 2010, 15:40det är faktiskt bevisat att de livsfarliga cykelbanorna på Hornsgatan gjorde det säkrare för cyklisterna än innan. Det kan synas som dumt att de ligger mitt i gatan, men det gör att bilisterna observerar cyklisterna bättre än om de är gömda bakom de parke
det är faktiskt bevisat att de livsfarliga cykelbanorna på Hornsgatan gjorde det säkrare för cyklisterna än innan. Det kan synas som dumt att de ligger mitt i gatan, men det gör att bilisterna observerar cyklisterna bättre än om de är gömda bakom de parke