Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDanmark bygger "cykelmotorväg"
You need to log in to create posts and topics.

Var finns det beviset?

Det finns väl säkert någon statistik som visar på det.

Annars tror jag att det är dubbdäcksförbudet som gjort det. När en cyklist blir överkörd av en bilist utan dubbdäck så blir det mindre skador än med dubbdäck 😉

Det måste ju vara bra att bli överkörd med dubbdäck, det ger ju hela ryggen full med dimples a´la zipphjul, perfekt aerodynamik alltså...

Cykelmotorvägar är ju ett lysande förslag.

Oscar. Det där med ringklocka är hur bra som helst. Jag har dock aldrig blivit utskälld. Däremot har jag fått en del kommentarer då jag cyklat i grupp.

Jag har cyklat i Danmark en del i sommar och skillanden g

Överkörd av dubbdäck är väl som en rejäl omgång akupunktur..

Tycker inte om cykelvägar som går mitt i gatan, det är alltid problem med bildörrar som öppnas, bilar som står parkerade rakt över mm.

Cyklar ju Vasagatan varje dag och det är väl iofs skräcke

Cyklister är dagens svarta, judar eller zigenare. Vi ska buntas ihop, kollektivt bestraffas och hållas ansvariga för allsköns världskatastrofer.

Ja fast idag höll jag på att köra på en gångare som inte gjorde ett dugg fel så jag ska nog ligga lite lågt ett tag 😉

Det roliga/tragiska är väl att det är svenska stadsdesigners som fixat till cykelvägnätet i Köpenhamn. Läste en artikel om det, Kadens kanske? Eller om det var Aktiv Träning.

/Fredrik

Bruse: """"Cyklister är dagens svarta, judar eller zigenare. Vi ska buntas ihop, kollektivt bestraffas och hållas ansvariga för allsköns världskatastrofer."""

Ja, bare få det ut så tilig på dagen som mulig. Da blir resten av dagen så mye bedere...

Ja, det var riktigt skönt!