Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sundsvall är den svenska stad som ligger närmast Sveriges geografiska mittpunkt, berget Flataklacken, beläget vid Munkbysjön i Medelpad. Jag har därför valt Sundsvall som startpunkt för löppasset eftersom det blir mest "rättvist", åtminstone geografiskt s

Tack Anders! fortsätter i din tråd 2014 också, sträckan känns som lagom utmaning för mig 2014 🙂

Det finns en kul gammal låt om just Flata, sjungen på den lokala dialekten.

Fast bandet är jämtländskt, frågan är om det är det mittsvenska Flata de sjunger om. Jag tycker det låter som jämtländska (jag talar själv den mittsvenska dialekten, kommer en mil från Flata) 🙂

Sundsvall ligger väl inte särskilt nära Ytterhogdal?

Är på E4:an. Blev lite ivrig så jag drog i väg i 4.50/km tempo och blev snabbt trött. Kom bara 13 km på nyårsdan.

Nej Niklas - på fågelvägen från Sundsvall till Ytterhogdal (typ 10-12 mil?) dyker Sveriges geografiska mittpunkt upp efter ca 30% vägen.

Det är bra Jimmie, du är först ut! Själv hoppas jag på att fixa 20K ikväll eller imorgon 😀

Jag hoppar på utmaningen, det är 60 mil mer än jag löpte förra året, så det borde vara realistiskt om man får hålla sig frisk o ej skadad....

Årets första pass var i går. Om jag startade i hörnet Köpmansgatan/Landsvägsallén borde jag vara i närheten av Bölesjön vid det här laget.

Bra Kenneth! Lokalfeeling så det räcker 🙂