Quote from Guest on 31 December 2013, 15:19Sundsvall är den svenska stad som ligger närmast Sveriges geografiska mittpunkt, berget Flataklacken, beläget vid Munkbysjön i Medelpad. Jag har därför valt Sundsvall som startpunkt för löppasset eftersom det blir mest "rättvist", åtminstone geografiskt s
Sundsvall är den svenska stad som ligger närmast Sveriges geografiska mittpunkt, berget Flataklacken, beläget vid Munkbysjön i Medelpad. Jag har därför valt Sundsvall som startpunkt för löppasset eftersom det blir mest "rättvist", åtminstone geografiskt s
Quote from Funbeat user on 31 December 2013, 15:29Tack Anders! fortsätter i din tråd 2014 också, sträckan känns som lagom utmaning för mig 2014 🙂
Tack Anders! fortsätter i din tråd 2014 också, sträckan känns som lagom utmaning för mig 2014 🙂
Quote from Funbeat user on 31 December 2013, 17:22Det finns en kul gammal låt om just Flata, sjungen på den lokala dialekten.
http://www.youtube.com/watch?v=D4jOX5T12ew
Det finns en kul gammal låt om just Flata, sjungen på den lokala dialekten.
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 12:21Fast bandet är jämtländskt, frågan är om det är det mittsvenska Flata de sjunger om. Jag tycker det låter som jämtländska (jag talar själv den mittsvenska dialekten, kommer en mil från Flata) 🙂
Fast bandet är jämtländskt, frågan är om det är det mittsvenska Flata de sjunger om. Jag tycker det låter som jämtländska (jag talar själv den mittsvenska dialekten, kommer en mil från Flata) 🙂
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 09:33Sundsvall ligger väl inte särskilt nära Ytterhogdal?
Sundsvall ligger väl inte särskilt nära Ytterhogdal?
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 10:38Är på E4:an. Blev lite ivrig så jag drog i väg i 4.50/km tempo och blev snabbt trött. Kom bara 13 km på nyårsdan.
Är på E4:an. Blev lite ivrig så jag drog i väg i 4.50/km tempo och blev snabbt trött. Kom bara 13 km på nyårsdan.
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 11:17Nej Niklas - på fågelvägen från Sundsvall till Ytterhogdal (typ 10-12 mil?) dyker Sveriges geografiska mittpunkt upp efter ca 30% vägen.
Det är bra Jimmie, du är först ut! Själv hoppas jag på att fixa 20K ikväll eller imorgon 😀
Nej Niklas - på fågelvägen från Sundsvall till Ytterhogdal (typ 10-12 mil?) dyker Sveriges geografiska mittpunkt upp efter ca 30% vägen.
Det är bra Jimmie, du är först ut! Själv hoppas jag på att fixa 20K ikväll eller imorgon 😀
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 16:40Jag hoppar på utmaningen, det är 60 mil mer än jag löpte förra året, så det borde vara realistiskt om man får hålla sig frisk o ej skadad....
Jag hoppar på utmaningen, det är 60 mil mer än jag löpte förra året, så det borde vara realistiskt om man får hålla sig frisk o ej skadad....
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 10:44Årets första pass var i går. Om jag startade i hörnet Köpmansgatan/Landsvägsallén borde jag vara i närheten av Bölesjön vid det här laget.
Årets första pass var i går. Om jag startade i hörnet Köpmansgatan/Landsvägsallén borde jag vara i närheten av Bölesjön vid det här laget.
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 12:32Bra Kenneth! Lokalfeeling så det räcker 🙂
Bra Kenneth! Lokalfeeling så det räcker 🙂