Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 21:1520 minuter på en velodrom känns också ifall det körs på.
20 minuter på en velodrom känns också ifall det körs på.
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 00:17Enligt ogle Earth är Södra berget i Sundsvall precis 3 km (från den plats jag bedömer vara bästa startplatsen) med en stigning på 174 meter, dvs 5,8% medelmotlut. Den hävdar sig ganska bra i jämförelsen med många andra svenska backar.
Sen har jag hittat
Enligt ogle Earth är Södra berget i Sundsvall precis 3 km (från den plats jag bedömer vara bästa startplatsen) med en stigning på 174 meter, dvs 5,8% medelmotlut. Den hävdar sig ganska bra i jämförelsen med många andra svenska backar.
Sen har jag hittat
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 08:22Jag kan rekomendera Kinnekulle, backen från Hällekis upp till Högkullen är brant och fin, kanske inte så lång men den känns definitivt i benen. (t+)
Jag kan rekomendera Kinnekulle, backen från Hällekis upp till Högkullen är brant och fin, kanske inte så lång men den känns definitivt i benen. (t+)
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 09:04Hej Gazzah.
Ja så det kan gå. Nej jag menar inte att jag körde den 1988 utan att sträckan som är 88 km, dvs mellan banan.
Den långa har en mer smygande klättring och den korta är aldrig framme. Mendans man har en enligt mig rätt hyfsad klättring på ca 6
Hej Gazzah.
Ja så det kan gå. Nej jag menar inte att jag körde den 1988 utan att sträckan som är 88 km, dvs mellan banan.
Den långa har en mer smygande klättring och den korta är aldrig framme. Mendans man har en enligt mig rätt hyfsad klättring på ca 6
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 09:07Hej Hans.
"Jag kan rekomendera Kinnekulle, backen från Hällekis upp till Högkullen är brant och fin, kanske inte så lång men den känns definitivt i benen."
Själv valde jag att inte köra uppför den nu i somras när jag körde runt vänern. Nej jag körde run
Hej Hans.
"Jag kan rekomendera Kinnekulle, backen från Hällekis upp till Högkullen är brant och fin, kanske inte så lång men den känns definitivt i benen."
Själv valde jag att inte köra uppför den nu i somras när jag körde runt vänern. Nej jag körde run
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:29I de trakterna kan man också flänga upp och ner på Mösseberg, Ålleberg och Billingen. Inte så långa backar, men tar man dem flera gånger blir det bra träningseffekt.
I de trakterna kan man också flänga upp och ner på Mösseberg, Ålleberg och Billingen. Inte så långa backar, men tar man dem flera gånger blir det bra träningseffekt.
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:30Ett tips är vägen upp till Storulvån. Förr var det grusväg men i år har de asfalterat den. Tror det är typ 1 mil, och uppför går det ju i alla fall. Naturupplevelsen får man på köpet! 🙂
Ett tips är vägen upp till Storulvån. Förr var det grusväg men i år har de asfalterat den. Tror det är typ 1 mil, och uppför går det ju i alla fall. Naturupplevelsen får man på köpet! 🙂
Quote from Lena O on 9 November 2009, 23:40Hans!
Mycket riktigt. Jag vill minnas att många trodde att den långa runda skulle vara tuffare än det faktist var. Jag körde 88:an 2003 och vill minnas att den var ganska tuff då.
Hans!
Mycket riktigt. Jag vill minnas att många trodde att den långa runda skulle vara tuffare än det faktist var. Jag körde 88:an 2003 och vill minnas att den var ganska tuff då.
Quote from Ebba Johansson on 10 November 2009, 20:24Christer- min sambo jobbade efter storulvåvägen nu under sensommaren/hösten och var riktigt facinerad över alla landsvägscyklister som kom i parti och miunt, så pass facinerad att han ska släpa med mig upp till sommaren, fjällen bestiger man på mtb är min
Christer- min sambo jobbade efter storulvåvägen nu under sensommaren/hösten och var riktigt facinerad över alla landsvägscyklister som kom i parti och miunt, så pass facinerad att han ska släpa med mig upp till sommaren, fjällen bestiger man på mtb är min
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 00:31Hej Göran. Tänk inte backe tänk rejäl motvind på Uppsalaslätten. Kontinuitet är ordet. Vi hade en svensk cyklist som tränade mellan Malmö o Trelleborg. Han vann en hel del. Fördelen med motvinden: den tar aldrig slut. Vi ses vid Riksgränsen
Hej Göran. Tänk inte backe tänk rejäl motvind på Uppsalaslätten. Kontinuitet är ordet. Vi hade en svensk cyklist som tränade mellan Malmö o Trelleborg. Han vann en hel del. Fördelen med motvinden: den tar aldrig slut. Vi ses vid Riksgränsen