Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDeffa
You need to log in to create posts and topics.

En arbetskamrat sa till mig "Du ser deffad ut" med ett smil i mungipan. Hur tolkar man det? Bra eller dåligt?

Frågade vad han menade o han sa att jag såg nertränad ut.

Då ville jag inte fråga mer...

Vad menas när man ser deffad ut?
Vad gör man när man

Beroende på om han vet vad deffad innebär 🙂

Att deffa betyder att definiera sina muskler. Det görs genom att träna bort (och hålla rätt kost) överflödigt kroppsfett. Resultatet blir att musklerna framträder tydligare. Har man inga muskler så är det ka

Jag skulle tolka det som att du inte har så mkt underhudsfett...att du såg ut som du hårdtränat o mest var muskler o så...

Positivt om man vill vara "vältränad" men kan oxå se lite utmärglat ut...

De flesta deffar väl ner sig inför tävlingar för att int

Jag skulle ta det som något positivt, men jag tror att många tycker att det ser konstigt ut med deffade tjejer, så det kan ju kanske diskuteras om det var en snäll kommentar eller inte.

Tack för era svar! 🙂

Killen som sa det till mig tränar också rätt hårt. Han har kört Vättern 3 gånger, åker skidor, springer osv. Försöker få han med mig o göra klassikern men än så länge är jag ensam. Men jag ger inte upp för det. 😉 Lidingö, here i co

Då menade han det DEFINITIVT positivt...

Fast nedtränad är ju verkligen INTE positivt, då ser man ju bara trött och sliten ut! Sorry!

Nä, inte nertränad... Men en vältränad kille som säger att man ser deffad ut och ler? Låter inte särskilt negativt för mig...