Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDefinitin av "driven löpare"
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Efter att surfat runt lite och funderat över skoköp, har jag sprungit på begreppet "driven löpare". Någon som har en bra beskrivning av vad det betyder och hur jag ska kunna avgöra om/när jag kan klassa mig som "driven".

Bakgrunden är att jag vill

"Träningsko för drivna löpare eller en perfekt tävlingsko för den breda massan" - Ja då menar de väl typ alla?! Vad fånigt.

Eller hur? 😉

Det kanske är ett säljknep? Om man köper skon blir man driven.

driven med kanske?

Dom menar naturligtvis att men ska vara väldigt van att springa i lätta tunna skor om man ska springa mycket i dom (dvs träna) - medan det kan funka att springa enstaka gånger (tävla) även för något mindre vana.

Sen har jag ingen åsikt om dom har rätt el

tyngre och mer dämpade skor för breda massan för träning, mindre skaderisk.
mer minimalistiska skor ( == mindre realistiska då kanske?) för eliten/drivna löparen/tävlingsskon, all in.

äsch, de menar att skon inte är deras bästa bara 🙂

dom menar nog elitmotionär...

En driven löpare är en löpare som har ett bra löpsteg även i lägre hastigheter runt 4 min/km.

Jag blir irr på den typen av formuleringar. Både typ "driven löpare" och när dom anger viktklass för skor. For mig visar det att dom inte är seriösa.

Ska det vara förbehållet för de som redan är snabba, eller lätta, att inte ha tunga styrande klossar på