Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDefinitin av "driven löpare"
You need to log in to create posts and topics.

Sett många störande reklamannonser med "perfekt för sommarstugan !" etc, ofta icke fullpottare, svårsålda saker som typ bara duger till stugan..."perfekt" då enl. reklammannen 🙂

Det känns rätt dumt också om man nu inte skulle vara en "driven löpare", utan använda dem som tävlingsskor. Jag kan tänka mig att det inte är särskilt lyckat att plötsligt ta på sig andra skor när man ska tävla, de måste man väl träna en del i också...

Tack för intressanta svar så långt!

Lite ytterligare funderingar nedan. Jag hoppas inte att det verkar som att jag gnäller på er eller frågasätter era synpunkter för det gör jag inte - jag vill bara försöka att förstå...

Jag antar också att de menar va

Jag tror att de stavat fel.
Det ska nog vara _vridna_ löpare..

🙂

Då kvalar jag äntligen in...

Driven:
Synonymer garvad , skicklig , erfaren , van , förfaren , rutinerad , smart , slängd , självgående , ledig , flytande , hamrad , utmejslad , ciselerad

Jag hårddrog definitionen lite, men visst är det lättare att få till ett "bra" löpsteg när man springer snabbt?

_Tävlingsskor_ har alltid varit "minimalistiska". Den nya trenden med tunna _träningsskor_ ställer högre krav på löpsteget - och visst kan ma

använder kinvara till alla typer av pass 55min på milen är ett av dom 🙂

enl mig är kinvara en kunglig träningssko för alla!!!!(har man tungt steg och är tung håller dom nog inte så länge)

Jag köper ditt resonemang Lars. Man kan väl lugnt säga att jag hårddrog lite jag med.

Beställde ett par Kinvaras igår. I värst fall får de bli lågmilare för "löpstegsträning".

(jag undrar om inte citatet i början av tråden egentligen inte är avsett för

Pär - skönt att höra, då gjorde jag förhoppningsvis inte fel som beställde!