Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 00:17Jag kan tänka mig att vara med men jag vet inte hur det är med kriteriet att man inte får springa med hälisättning. Dels påverkas det väl delvis av vad man har för skor, vilken fart osv och sen kan det vara svårt att självdiagnostisera hur man sätter i fö
Jag kan tänka mig att vara med men jag vet inte hur det är med kriteriet att man inte får springa med hälisättning. Dels påverkas det väl delvis av vad man har för skor, vilken fart osv och sen kan det vara svårt att självdiagnostisera hur man sätter i fö
Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 10:05Högst troligtvis finns det orienterarskor som skulle kunna kallas minimalistiska. Generellt kan man säga att ju mindre dämpning, stöd och uppbyggnad en sko har, desto mer minimalistisk kan den anses vara. Sen exakt var gränsen går är väl en definieringsfr
Högst troligtvis finns det orienterarskor som skulle kunna kallas minimalistiska. Generellt kan man säga att ju mindre dämpning, stöd och uppbyggnad en sko har, desto mer minimalistisk kan den anses vara. Sen exakt var gränsen går är väl en definieringsfr
Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 13:07Fast det är intressant att höra varför enbart fram- och mellanfotsisättning inkluderas? Blir det inte en risk för bias när man sen ska analysera resultatet och tolka dessa?
Fast det är intressant att höra varför enbart fram- och mellanfotsisättning inkluderas? Blir det inte en risk för bias när man sen ska analysera resultatet och tolka dessa?
Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 19:03Exakt.
Jag tror också det finns en risk att ni får väldigt få deltagare i studien, i alla fall om ni gör tekniska analyser som sorterar bort de som landar på hälen och inte bara går på hur man själv anser sig springa.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
Exakt.
Jag tror också det finns en risk att ni får väldigt få deltagare i studien, i alla fall om ni gör tekniska analyser som sorterar bort de som landar på hälen och inte bara går på hur man själv anser sig springa.
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 01:06Bra fråga Mikael!
Anledningen till att vi valde att utesluta hälisättning är för att en förändrad löpteknik kan tänkas påverka muskelaktiviteten i underbensmuskulaturen. Vi försöker få studien så renodlad som möjligt genom att se till att ingen har hälis
Bra fråga Mikael!
Anledningen till att vi valde att utesluta hälisättning är för att en förändrad löpteknik kan tänkas påverka muskelaktiviteten i underbensmuskulaturen. Vi försöker få studien så renodlad som möjligt genom att se till att ingen har hälis
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 18:31Vi har gjort pilottestningar idag, och allt verkar fungera fint.
Det finns fortfarande platser kvar. Heja heja! =)
Vi har gjort pilottestningar idag, och allt verkar fungera fint.
Det finns fortfarande platser kvar. Heja heja! =)