Quote from Guest on 8 July 2011, 09:07Det är svårt att hitta balansen mellan träning och vila. För mig blir träningen som syre för kroppen, en ventil där jag inte behöver tänka på något annat än den kommande tusingen eller sista vändan i sjön. En känsla av tillfredsställelse och ibland även t
Det är svårt att hitta balansen mellan träning och vila. För mig blir träningen som syre för kroppen, en ventil där jag inte behöver tänka på något annat än den kommande tusingen eller sista vändan i sjön. En känsla av tillfredsställelse och ibland även t
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:17När jag känner för att springa, springer jag. När jag känner mig trött vilar jag.
När jag känner för att springa, springer jag. När jag känner mig trött vilar jag.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:29Något av det skönaste med att vara förälder till ett litet barn tyckte jag var att när jag var barnledig att ta en tupplur när de små sov på eftermiddagen. Detta var stärkande och något jag fortsatt med - om jag får chansen - nu när barnen vuxit från efte
Något av det skönaste med att vara förälder till ett litet barn tyckte jag var att när jag var barnledig att ta en tupplur när de små sov på eftermiddagen. Detta var stärkande och något jag fortsatt med - om jag får chansen - nu när barnen vuxit från efte
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:47@Torbjörn. Det är just det som är problemet eftersom jag då väljer att träna.
@Bir. Låter som en sund tanke som kanske borde provas. 15-20 min powernapp på eftermiddagen...
@Torbjörn. Det är just det som är problemet eftersom jag då väljer att träna.
@Bir. Låter som en sund tanke som kanske borde provas. 15-20 min powernapp på eftermiddagen...
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:13Jag vilar aldrig.
Eller nja... nu sitter jag ju och slappar vid datorn, vilket görs ganska stor andel av dygnet både i jobbet & på fritiden. Sover riktigt bra & tillräckligt mycket 9/10 nätter. Dessutom jobbar hemifrån, så vid sidan av min träning blir
Jag vilar aldrig.
Eller nja... nu sitter jag ju och slappar vid datorn, vilket görs ganska stor andel av dygnet både i jobbet & på fritiden. Sover riktigt bra & tillräckligt mycket 9/10 nätter. Dessutom jobbar hemifrån, så vid sidan av min träning blir
Quote from Lars Mörrby on 8 July 2011, 12:47Jag har svårt att lyssna på kroppen ordentligt - det är väl så att knoppen är starkare än kroppen..
Just nu försöker jag använda Firstbeat Athlete för att hålla koll på hur mycket jag tränar (man ser hur träningsbelastningen varit på kroppen den senaste
Jag har svårt att lyssna på kroppen ordentligt - det är väl så att knoppen är starkare än kroppen..
Just nu försöker jag använda Firstbeat Athlete för att hålla koll på hur mycket jag tränar (man ser hur träningsbelastningen varit på kroppen den senaste
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 13:07@Börje. Intressant, vad hittar man mer info och ev länkar kring dessa vektyg?
@Börje. Intressant, vad hittar man mer info och ev länkar kring dessa vektyg?
Quote from Lars Mörrby on 8 July 2011, 13:47Jag har en Suunto T6c som registrerar R-R data (dvs varje pulsslag med en tidsstämpel).
Samma funktionalitet finns även hos Polar RS800 och den nya Polar RCX5 (plus en del andra). Firstbeat Athlete är en programvara som kan analysera denna typ av pulsdata
Jag har en Suunto T6c som registrerar R-R data (dvs varje pulsslag med en tidsstämpel).
Samma funktionalitet finns även hos Polar RS800 och den nya Polar RCX5 (plus en del andra). Firstbeat Athlete är en programvara som kan analysera denna typ av pulsdata
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 16:22Då är nog tipset att träna med olika intensitet. Se till att du kör ordentligt med lågintensiva pass.
När det gäller att koppla av i stunden rekommenderar jag att tänka att man ska ha tråkigt. Sätta sig eller lägga sig ner, stirra rakt fram och ha tråkig
Då är nog tipset att träna med olika intensitet. Se till att du kör ordentligt med lågintensiva pass.
När det gäller att koppla av i stunden rekommenderar jag att tänka att man ska ha tråkigt. Sätta sig eller lägga sig ner, stirra rakt fram och ha tråkig
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 22:44Själv försöker jag använda väckarklocka så lite som möjligt. Har förmånen att ha ett jobb där jag kan flexa. Att lägga sig i tid, och sedan sova tills kroppen själv vill vakna verkar vara väldigt bra för mig.
Själv försöker jag använda väckarklocka så lite som möjligt. Har förmånen att ha ett jobb där jag kan flexa. Att lägga sig i tid, och sedan sova tills kroppen själv vill vakna verkar vara väldigt bra för mig.