Quote from Guest on 28 September 2011, 08:42http://www.dn.se/nyheter/sverige/nu-lever-de-farligare-an-andra-i-trafiken
Även toppnyhet på Rapport i morse. Det är kanske dags att lägga av med cyklingen eftersom det är så farligt och eftersom lycra är så fult? Visst är det tråkigt att antalet olyckor
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nu-lever-de-farligare-an-andra-i-trafiken
Även toppnyhet på Rapport i morse. Det är kanske dags att lägga av med cyklingen eftersom det är så farligt och eftersom lycra är så fult? Visst är det tråkigt att antalet olyckor
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 08:52Konstigt att det inte är mottrafikanter som är inblandade i olyckorna.
Konstigt att det inte är mottrafikanter som är inblandade i olyckorna.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 09:12"Paradoxalt nog sker dubbelt så många olyckor i korsningar med cykelbanor som i dem utan."
Nej, det var ingen överraskning.
"Paradoxalt nog sker dubbelt så många olyckor i korsningar med cykelbanor som i dem utan."
Nej, det var ingen överraskning.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 09:22Cykelbanor görs för att uppmuntra folk att cykla. En huvudanledning till att det funkar är för att folk tror att det är tryggare. Det som gör det tryggare är att det blir fler cyklister och då minskar antalet olyckor i relation till antalet cyklister.
En
Cykelbanor görs för att uppmuntra folk att cykla. En huvudanledning till att det funkar är för att folk tror att det är tryggare. Det som gör det tryggare är att det blir fler cyklister och då minskar antalet olyckor i relation till antalet cyklister.
En
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 09:25Lögn, förbannad lögn och statistik.
Lögn, förbannad lögn och statistik.
Quote from Rasmus Olsson on 28 September 2011, 09:33Artikeln säger ju ingenting om hur olyckorna har gått till. Var har de skett, i vilket sammanhang (cyklat mot rltt, bil mot rött, insvängande bil osv) eller vem som är vållande.
För att göra nåt åt det här, är det ju viktigt att gå vidare med vad orsaker
Artikeln säger ju ingenting om hur olyckorna har gått till. Var har de skett, i vilket sammanhang (cyklat mot rltt, bil mot rött, insvängande bil osv) eller vem som är vållande.
För att göra nåt åt det här, är det ju viktigt att gå vidare med vad orsaker
Quote from Camilla Höög on 28 September 2011, 09:37Det krävs mycket arbete för att åtgärda alla problem:
-Se till att det är tydliga lagar och regler. Som det är nu så är det t.ex. ibland tillåtet att köra på vägbanan och ibland inte. Det bedöms sedan helt godtyckligt.
-Utdöm ordentliga straff för brott
Det krävs mycket arbete för att åtgärda alla problem:
-Se till att det är tydliga lagar och regler. Som det är nu så är det t.ex. ibland tillåtet att köra på vägbanan och ibland inte. Det bedöms sedan helt godtyckligt.
-Utdöm ordentliga straff för brott
Quote from Rasmus Olsson on 28 September 2011, 09:49Anders +1 på allt du skrev
Anders +1 på allt du skrev
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 10:00Vet ni killar, jag tycker att ni skriver jättemycket bra saker! (t+) Men stannar de här sakerna bara som en diskussion på funbeat så blir det ju aldrig nån förändring! Vad har cyklingen för lobbyorganisation kan man ju undra? Uppenbarligen verkar det ju b
Vet ni killar, jag tycker att ni skriver jättemycket bra saker! (t+) Men stannar de här sakerna bara som en diskussion på funbeat så blir det ju aldrig nån förändring! Vad har cyklingen för lobbyorganisation kan man ju undra? Uppenbarligen verkar det ju b
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 10:07Ytterligare +1 på alla Anders förslag!
Ytterligare +1 på alla Anders förslag!