Quote from Guest on 15 April 2007, 09:18Jag gjorde som flera av er sade, drog iväg och körde 16 mil, snittade ca 20.6 på min hybrid själv. Mycket up and down. Lie terräng bitvis men mest landsväg.
Tyckte jag åt bra och stannade några gånger... Dock finns jag två gånger kramp i lårmusklerna unde
Jag gjorde som flera av er sade, drog iväg och körde 16 mil, snittade ca 20.6 på min hybrid själv. Mycket up and down. Lie terräng bitvis men mest landsväg.
Tyckte jag åt bra och stannade några gånger... Dock finns jag två gånger kramp i lårmusklerna unde
Quote from Emma Sjöberg on 15 April 2007, 09:28Man bör se till att få i sig salter o mineral eftersom man svettas en del. och denna salt o mineralbrist är anledningen till kramp. Om jag förstått det här rätt!
Se till att fylla på är melodin. Enervits GT tabletter är bra, drick sportdryck. På vättern
Man bör se till att få i sig salter o mineral eftersom man svettas en del. och denna salt o mineralbrist är anledningen till kramp. Om jag förstått det här rätt!
Se till att fylla på är melodin. Enervits GT tabletter är bra, drick sportdryck. På vättern
Quote from Lena O on 15 April 2007, 09:32Du skulle ha cyklat 14 mil 😉
Jag tror du gjorde allt rätt ... Detta få man räkna med till o från när man börja med Lvg cykling distans. Det enda jag skulle tillägga är att köpa en rör GT tabletter. Salt/mineral tablett. Sug på en efter 5mil och sedan 10
Du skulle ha cyklat 14 mil 😉
Jag tror du gjorde allt rätt ... Detta få man räkna med till o från när man börja med Lvg cykling distans. Det enda jag skulle tillägga är att köpa en rör GT tabletter. Salt/mineral tablett. Sug på en efter 5mil och sedan 10
Quote from Lena O on 15 April 2007, 09:35*skrattar* Jobba du OXÅ på Enervit Silva 😉
*skrattar* Jobba du OXÅ på Enervit Silva 😉
Quote from Christian Wahlberg on 15 April 2007, 09:42Utöver det kamraterna redan sagt kan jag tillägga att det frestar på när man utökar passen så drastiskt på en gång. Lägga på ytterliggare två timmar på distanspass känns. Nästa gång kommer det förmodlgen gå bättre.
Utöver det kamraterna redan sagt kan jag tillägga att det frestar på när man utökar passen så drastiskt på en gång. Lägga på ytterliggare två timmar på distanspass känns. Nästa gång kommer det förmodlgen gå bättre.
Quote from Funbeat user on 15 April 2007, 09:58Hehe.. Jag skulle då föreslå å ta ned det på 3-4 stycken 3-6 milapass först. Helst i en slinga så du lättkontrollerat kan cykla flera varv om du känner dig pigg. Sedan efter ett par sådana gånger prova en distans, sen kortare sträckor igen. (H) (t+). Ta u
Hehe.. Jag skulle då föreslå å ta ned det på 3-4 stycken 3-6 milapass först. Helst i en slinga så du lättkontrollerat kan cykla flera varv om du känner dig pigg. Sedan efter ett par sådana gånger prova en distans, sen kortare sträckor igen. (H) (t+). Ta u
Quote from Funbeat user on 15 April 2007, 10:00Jag har blivigt rekomenderad att lägga på 30 minuter i veckan på distanspassen. Så om man börjar med 2 timmar så 2,5 timmar veckan efter, 3 timmar efter det osv. för att man skall vänja kroppen efter hand.
Jag har blivigt rekomenderad att lägga på 30 minuter i veckan på distanspassen. Så om man börjar med 2 timmar så 2,5 timmar veckan efter, 3 timmar efter det osv. för att man skall vänja kroppen efter hand.
Quote from Fredrik Närenfors on 15 April 2007, 11:24Precis. Öka inte för snabbt och kör heller inte onödigt långt. Finns ingen anledning att ligga och nöta mer än 10-12 mil om det bara är Vättern man satsar på.
Att du svettats så mycket den här årstiden tror jag inte du behöver vara orolig för. Allmän väts
Precis. Öka inte för snabbt och kör heller inte onödigt långt. Finns ingen anledning att ligga och nöta mer än 10-12 mil om det bara är Vättern man satsar på.
Att du svettats så mycket den här årstiden tror jag inte du behöver vara orolig för. Allmän väts
Quote from Funbeat user on 15 April 2007, 16:15"kör heller inte onödigt långt. Finns ingen anledning att ligga och nöta mer än 10-12 mil om det bara är Vättern man satsar på."
Per, det var intressant. Kan du utveckla lite? Man vill ju inte träna mer än man måste... eller, jo det kanske man vill, hehe
"kör heller inte onödigt långt. Finns ingen anledning att ligga och nöta mer än 10-12 mil om det bara är Vättern man satsar på."
Per, det var intressant. Kan du utveckla lite? Man vill ju inte träna mer än man måste... eller, jo det kanske man vill, hehe
Quote from Funbeat user on 15 April 2007, 19:47Ni är bästa alltså med tips och råd !! Det känns ju nästan som man fått ett gäng nya kompisar !! 😉
Jag skall genast gå och köpa sådana Enervit tabletter. Borde ha gjort det innan men det är ju kul att känna på begränsningarna först...!!
Vad det gäller di
Ni är bästa alltså med tips och råd !! Det känns ju nästan som man fått ett gäng nya kompisar !! 😉
Jag skall genast gå och köpa sådana Enervit tabletter. Borde ha gjort det innan men det är ju kul att känna på begränsningarna först...!!
Vad det gäller di