Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDet blv 16 mil, dock med lite kra …
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet.. men det är helt sant!! Jag försökte "tala" herrarna tillrätta men se.. nixpix.. den gubben gick inte!!
Så jag la mej längst fram å körde ifrån dom.. (V) (H)

Okej.. det var väl inte riktig helt sant, när jag envisades med att säga att det vore

Ja det finns ju roligare personer att cykla med... speciellt på ett så stort lopp. Hoppas att du hittade en grupp som körde normalt och som blåste förbi dem 😉

Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?

hm ja jag funderade på om inte den där roteringen strider mot det dödsstraffet jag läste om att "köra om" på utsidan av långsammare cyklist.. eller hur Tommy.. som länkade det dokumentet :).

...och så snabbt bort från rubriken igen.

Animeringen för "ligga på rulle" visar hur det oftast går till på Vätternrundan, där det nästan alltid är trångt. Om den som ligger främst viker av åt höger tvingas de som är bakom vanligen ut lite åt vänster, oc

Ang belgisk kedja, det blir ju rätt brett, funkar det verkligen på Vättern? Att det funkar på Vänern är en sak, men på Vättern?

När jag åkte Vättern förra året så tyckte jag att de flesta låg i tvåpar även om de inte körde belgisk kedja...blir ju roligare att snacka då. Sen kommer det några elitkedjor och kör om, plus ett gäng singelåkare. Då tar man upp hela vägen på båda sidor.

Ja visst är det härligt. 😀 😀 😀

Jag kom ihåg ett tillfälle under förra rundan då vi körde ca 37 km/h och kör om en stor klunga, och samtidigt hörde man "svish, svish, svish" bakifrån, och om kommer en riktigt snabbt gäng och kör om oss... Vid det till

"Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?"

Jag hävdar att all växling alltid ska ske in i vinden som Håkan beskriver högre upp. Jag anser inte att det kräver någon form av speciell samkörning all

Tack Håkan för din fundering men jag tror inte det berodde på överansträngning. Efter några minuter när jag skakat loss krampen och trampat igång benen så sakteliga gick dom som trumpinnar igen. Jag kände mig relativt fräsch ändå framåt "målgången" på Lil