Quote from Emma Sjöberg on 17 April 2007, 15:52Jag vet.. men det är helt sant!! Jag försökte "tala" herrarna tillrätta men se.. nixpix.. den gubben gick inte!!
Så jag la mej längst fram å körde ifrån dom.. (V) (H)Okej.. det var väl inte riktig helt sant, när jag envisades med att säga att det vore
Jag vet.. men det är helt sant!! Jag försökte "tala" herrarna tillrätta men se.. nixpix.. den gubben gick inte!!
Så jag la mej längst fram å körde ifrån dom.. (V) (H)
Okej.. det var väl inte riktig helt sant, när jag envisades med att säga att det vore
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 16:55Ja det finns ju roligare personer att cykla med... speciellt på ett så stort lopp. Hoppas att du hittade en grupp som körde normalt och som blåste förbi dem 😉
Ja det finns ju roligare personer att cykla med... speciellt på ett så stort lopp. Hoppas att du hittade en grupp som körde normalt och som blåste förbi dem 😉
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 18:52Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?
Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 19:40hm ja jag funderade på om inte den där roteringen strider mot det dödsstraffet jag läste om att "köra om" på utsidan av långsammare cyklist.. eller hur Tommy.. som länkade det dokumentet :).
hm ja jag funderade på om inte den där roteringen strider mot det dödsstraffet jag läste om att "köra om" på utsidan av långsammare cyklist.. eller hur Tommy.. som länkade det dokumentet :).
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 19:59...och så snabbt bort från rubriken igen.
Animeringen för "ligga på rulle" visar hur det oftast går till på Vätternrundan, där det nästan alltid är trångt. Om den som ligger främst viker av åt höger tvingas de som är bakom vanligen ut lite åt vänster, oc
...och så snabbt bort från rubriken igen.
Animeringen för "ligga på rulle" visar hur det oftast går till på Vätternrundan, där det nästan alltid är trångt. Om den som ligger främst viker av åt höger tvingas de som är bakom vanligen ut lite åt vänster, oc
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 20:32Ang belgisk kedja, det blir ju rätt brett, funkar det verkligen på Vättern? Att det funkar på Vänern är en sak, men på Vättern?
Ang belgisk kedja, det blir ju rätt brett, funkar det verkligen på Vättern? Att det funkar på Vänern är en sak, men på Vättern?
Quote from Camilla Höög on 17 April 2007, 20:34När jag åkte Vättern förra året så tyckte jag att de flesta låg i tvåpar även om de inte körde belgisk kedja...blir ju roligare att snacka då. Sen kommer det några elitkedjor och kör om, plus ett gäng singelåkare. Då tar man upp hela vägen på båda sidor.
När jag åkte Vättern förra året så tyckte jag att de flesta låg i tvåpar även om de inte körde belgisk kedja...blir ju roligare att snacka då. Sen kommer det några elitkedjor och kör om, plus ett gäng singelåkare. Då tar man upp hela vägen på båda sidor.
Quote from Funbeat user on 17 April 2007, 21:45Ja visst är det härligt. 😀 😀 😀
Jag kom ihåg ett tillfälle under förra rundan då vi körde ca 37 km/h och kör om en stor klunga, och samtidigt hörde man "svish, svish, svish" bakifrån, och om kommer en riktigt snabbt gäng och kör om oss... Vid det till
Ja visst är det härligt. 😀 😀 😀
Jag kom ihåg ett tillfälle under förra rundan då vi körde ca 37 km/h och kör om en stor klunga, och samtidigt hörde man "svish, svish, svish" bakifrån, och om kommer en riktigt snabbt gäng och kör om oss... Vid det till
Quote from Fredrik Närenfors on 17 April 2007, 23:58"Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?"
Jag hävdar att all växling alltid ska ske in i vinden som Håkan beskriver högre upp. Jag anser inte att det kräver någon form av speciell samkörning all
"Brukar inte belgisk kedja rotera åt andra hållet för det mesta? Dvs vänsterledet kör om högerledet?"
Jag hävdar att all växling alltid ska ske in i vinden som Håkan beskriver högre upp. Jag anser inte att det kräver någon form av speciell samkörning all
Quote from Funbeat user on 18 April 2007, 00:49Tack Håkan för din fundering men jag tror inte det berodde på överansträngning. Efter några minuter när jag skakat loss krampen och trampat igång benen så sakteliga gick dom som trumpinnar igen. Jag kände mig relativt fräsch ändå framåt "målgången" på Lil
Tack Håkan för din fundering men jag tror inte det berodde på överansträngning. Efter några minuter när jag skakat loss krampen och trampat igång benen så sakteliga gick dom som trumpinnar igen. Jag kände mig relativt fräsch ändå framåt "målgången" på Lil