Quote from Lena O on 16 April 2007, 20:16Christer: Intressant det där.
Jag körde med 5 andra i Laholm i fjol en dag då det var motvind på en viss sträcka. Jag frågade om de vill köra Belgisk ist. för 1min var ... (eller 1 min, vissa köra 5 minuter, andra 3, o det nästa 30 sek) då fick jag nästan
Christer: Intressant det där.
Jag körde med 5 andra i Laholm i fjol en dag då det var motvind på en viss sträcka. Jag frågade om de vill köra Belgisk ist. för 1min var ... (eller 1 min, vissa köra 5 minuter, andra 3, o det nästa 30 sek) då fick jag nästan
Quote from Fredrik Närenfors on 16 April 2007, 21:07Apropå tid för distansträning. 1/3 av sträckan räcker. Men mer blir ju bättre. Finns dock ingen anledning för motionärer att lägga mer tid. Inten ens elitmotionärer. Proffsen däremot kan ju vara ute och cykla 5-6 timmar varje dag. Likaså Colting.
Jonas
v
Apropå tid för distansträning. 1/3 av sträckan räcker. Men mer blir ju bättre. Finns dock ingen anledning för motionärer att lägga mer tid. Inten ens elitmotionärer. Proffsen däremot kan ju vara ute och cykla 5-6 timmar varje dag. Likaså Colting.
Jonas
v
Quote from Funbeat user on 16 April 2007, 21:35Hmm, låter som om man får lov att bli proffscyklist så att man får vara ute lite längre då... 😉
Hmm, låter som om man får lov att bli proffscyklist så att man får vara ute lite längre då... 😉
Quote from Mats Andersson on 16 April 2007, 22:38Apropå belgisk kedja...
http://www.christerhedberg.se/2007/04/11/dagens-citat/
Apropå belgisk kedja...
Quote from Funbeat user on 16 April 2007, 22:40Tack Per för din omtanke !! Nu är det inte så illa som det verkar, jag har rampat ut under några månader men jag har en tendens att overdo it historiskt så du har rätt ändå...
Jag skall softa lite.
Inga mer bauta-tester på ett tag. Måste ju njuta av lit
Tack Per för din omtanke !! Nu är det inte så illa som det verkar, jag har rampat ut under några månader men jag har en tendens att overdo it historiskt så du har rätt ändå...
Jag skall softa lite.
Inga mer bauta-tester på ett tag. Måste ju njuta av lit
Quote from Håkan Öhling on 16 April 2007, 23:36Linus, en annan skillnad är att Colting tränar för att köra max fart i 18 mil (kanske ett snitt på 40 km/h) medan att klara Vättern i klunga (eller själv i måttligare fart) mer handlar om att klara en hel dag på cykeln...
Linus, en annan skillnad är att Colting tränar för att köra max fart i 18 mil (kanske ett snitt på 40 km/h) medan att klara Vättern i klunga (eller själv i måttligare fart) mer handlar om att klara en hel dag på cykeln...
Quote from Torbjörn Ohlsson on 16 April 2007, 23:50Men det är väl i alla fall tveksamt om det skadar... Jag menar om man ändå håller ett tämligen skönt tempo och inte "kör slut på sig" borde man ju kunna köra ett längre pass (12-18 mil) i veckan - dels för att vänja kroppen vid lååångt arbete, samtidigt s
Men det är väl i alla fall tveksamt om det skadar... Jag menar om man ändå håller ett tämligen skönt tempo och inte "kör slut på sig" borde man ju kunna köra ett längre pass (12-18 mil) i veckan - dels för att vänja kroppen vid lååångt arbete, samtidigt s
Quote from Fredrik Närenfors on 16 April 2007, 23:53Missförstå mig inte nu. Så klart man kan och ska köra längre pass än 10-12 mil om man vill och känner för det.
Det jag säger är att om man siktar på att förbereda sig inför ett lopp typ Vättern så räcker det med att köra rundor på 10-12 mil under hela vår
Missförstå mig inte nu. Så klart man kan och ska köra längre pass än 10-12 mil om man vill och känner för det.
Det jag säger är att om man siktar på att förbereda sig inför ett lopp typ Vättern så räcker det med att köra rundor på 10-12 mil under hela vår
Quote from Lena O on 17 April 2007, 00:06Jag tror du täckte det där med din sista inlägg Per,
men vill endå säga att det finns en ypperligg anledning till att cykla längre. För jag råker att tycker om det 😉
Tyvärr hinner jag sällan en längre pass än 3 hr i sadeln 🙁
Jag tror du täckte det där med din sista inlägg Per,
men vill endå säga att det finns en ypperligg anledning till att cykla längre. För jag råker att tycker om det 😉
Tyvärr hinner jag sällan en längre pass än 3 hr i sadeln 🙁
Quote from Lotta W on 17 April 2007, 10:40Gary, jag märkte också att det blev jämnare fart och bättre rytm: klart kul!
Gary, jag märkte också att det blev jämnare fart och bättre rytm: klart kul!