Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDet går framover !!!
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte inte på det.

När jag var ung och semestrade med mor och far i Norge så köptes det alltid Vetemjöl och Margarin eftersom det var jättebilligt, antar att det inte längre är så...

Något som är billigare i Norge än i Sverige är importtullarna på prylar från USA.

Behöver man ha licens i motionslopp som exempelvis Vätternrundan? Det är väl bara tävlingar som ligger under svenskaRicksindrottsförbundet (med underavdelningar) som kräve

Det er ikke folk flest, men den norske stat som har mange penger.

Husk vi er det siste sosialistiske land i skandinavien., Og rejeringen mener at det er best for folk at staten passer på kontantene.

Derfor har vi veier med samme standar som Eukador.
Jer

dub.

Vad är nyttan med högre löner är om man har motsvarande högre levnadskostnader?

Frågan är ställd för jag fått intrycket att lönerna i Norge är högre än i Sverige men allt är dyrare. Är jag helt ute och cyklar?

Lönerna är avsevärt högre. Mycket annat är dyrare men skillnaderna är inte så stora om man undviker att äta ute och gå på lokal. En hel del saker av sådant jag konsumerar är dessutom billigare än i Sverige.

Fredrik, vad i all världern konsumerar du? Jag arbetar i Norge (Trondheim, tro det eller ej, fastän jag bor i Lindome) och jag har arbetat i Norge och Danmark sedan 2001. Jag kan fortfarande inte komma på vad det var som var billigare, men jag känner igen

Friluftsliv?

Det är nog det, David. Jag vet att jag köper Devold ylleunderställ i Norge, men det är lika mycket för att jag inte hittar dem i Norge. Krone, ett annat norskt märke, köper jag i Sverige. Lite tunnare, kanske lägre kvalitet, vem vet, jag har använt ett st