Quote from ellen olsson on 16 April 2010, 07:37Diverse frilufts- och längdskidprylar är klart billigare. Swix värstingstavar kan jag köpa för ungefär halva priset i Norge jämfört med vad de kostar här.
Diverse frilufts- och längdskidprylar är klart billigare. Swix värstingstavar kan jag köpa för ungefär halva priset i Norge jämfört med vad de kostar här.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 11:23Om det nu är så att levnadskostnaderna i Norge överlag är nästan lika mycket högre som lönerna så tror inte jag att licens-priset är det enda som skiljer. Jag tror det är nåt mer som gör att fler köper licens i Norge än i Sverige.
Vad är det som gör det
Om det nu är så att levnadskostnaderna i Norge överlag är nästan lika mycket högre som lönerna så tror inte jag att licens-priset är det enda som skiljer. Jag tror det är nåt mer som gör att fler köper licens i Norge än i Sverige.
Vad är det som gör det
Quote from Lena O on 16 April 2010, 11:27HUr många licenserade Tävlingscyklister finns i Norge?
HUr många licenserade Tävlingscyklister finns i Norge?
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 12:45Hur många invånare har Norge relativt Sverige?
Hur många invånare har Norge relativt Sverige?
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 13:01Norge har Hushovd. Bra topp ger bra bredd!
Norge har Hushovd. Bra topp ger bra bredd!
Quote from ellen olsson on 16 April 2010, 14:25...och Edvald Boasson-Hagen och Kurt-Asle Arvesen!
...och Edvald Boasson-Hagen och Kurt-Asle Arvesen!
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 17:0057 300 licenser varav 40 000 engångs- och resten helårslicenser om jag förstod Aase rätt.
Norge har ca 4,8 miljoner invånare jämfört med Sveriges 9,3 miljoner. Vi är alltså nästan dubbelt så många.
Hur många licenser såldes i Sverige förra året?
57 300 licenser varav 40 000 engångs- och resten helårslicenser om jag förstod Aase rätt.
Norge har ca 4,8 miljoner invånare jämfört med Sveriges 9,3 miljoner. Vi är alltså nästan dubbelt så många.
Hur många licenser såldes i Sverige förra året?
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 17:24Har jag uppfattat det rätt att om vätternrundan gått i Norge hade man behövt lösa engångslicens!?
Har jag uppfattat det rätt att om vätternrundan gått i Norge hade man behövt lösa engångslicens!?
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 17:40Är inte VingelRundan en tävling?
Är inte VingelRundan en tävling?
Quote from ellen olsson on 16 April 2010, 18:39Nej, Daniel. Däremot hade möjligheten att köra på avlysta vägar varit bättre.
Nej, Daniel. Däremot hade möjligheten att köra på avlysta vägar varit bättre.