Quote from Guest on 22 September 2010, 20:56Hej...
Jag springer en ganska kuperad runda på 8,5-9km 2-3gånger i veckan...
(Har bara hållit på ett år med att löpa kontinuerligt.)
brukar ligga på 43min... men under de sista 3-veckorna så har det börjat rasa... tappar nästan 1min varje gång jag är ute,
Hej...
Jag springer en ganska kuperad runda på 8,5-9km 2-3gånger i veckan...
(Har bara hållit på ett år med att löpa kontinuerligt.)
brukar ligga på 43min... men under de sista 3-veckorna så har det börjat rasa... tappar nästan 1min varje gång jag är ute,
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 21:06Vila en vecka och se hur det känns i kroppen under vilan, blir du pepp och pigg så ge dig ut och se om du är tillbaka i löpningen!
Vila en vecka och se hur det känns i kroppen under vilan, blir du pepp och pigg så ge dig ut och se om du är tillbaka i löpningen!
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 21:07jag har bara sprungit aktivt i 7 månader så kanske inte den att komma med tips, men kan dock gå till mig själv. Jag hade en svacka i juli där jag tyckte alla pass var tunga och gick långsamt, kunde inte förstå det då jag ju sprang ibland 4 pass/v varav 2
jag har bara sprungit aktivt i 7 månader så kanske inte den att komma med tips, men kan dock gå till mig själv. Jag hade en svacka i juli där jag tyckte alla pass var tunga och gick långsamt, kunde inte förstå det då jag ju sprang ibland 4 pass/v varav 2
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 21:54Du kan ju helt enkelt bara vara "ur form" som man säger. Om du bara springer samma runda varje gång kommer du inte utvecklas, utan förnya din löpning genom att variera dig mer! Springer du 3 ggr/vecka så ha ett distanspass (förslagsvis din vanliga runda),
Du kan ju helt enkelt bara vara "ur form" som man säger. Om du bara springer samma runda varje gång kommer du inte utvecklas, utan förnya din löpning genom att variera dig mer! Springer du 3 ggr/vecka så ha ett distanspass (förslagsvis din vanliga runda),
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 22:46Tackar för kommentarerna... borde nog lägga in ett intervall/hårdare pass i veckan + att det är nog en god ide att variera sträcka och distans...
Någon som har tips om vettig intervall träning... är det typ 70-20.. 🙂 eller springa som en galning i 1km...
Tackar för kommentarerna... borde nog lägga in ett intervall/hårdare pass i veckan + att det är nog en god ide att variera sträcka och distans...
Någon som har tips om vettig intervall träning... är det typ 70-20.. 🙂 eller springa som en galning i 1km...
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 22:48Pröva snabbdistans, 4km på ... 18 minuter? Och så lite upp/nervärmning på det.
Pröva snabbdistans, 4km på ... 18 minuter? Och så lite upp/nervärmning på det.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 00:21Lämna klockan hemma och spring med huvet
Lämna klockan hemma och spring med huvet
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 09:55Det verkar ju redan som om du tränar i högt tempo och försöker förbättra dina tider vid varje pass. Det är i så fall ett klassiskt misstag som efter ett visst tag "alltid" leder till stagnation och försämrad form. Det sliter för mycket på kroppen så att å
Det verkar ju redan som om du tränar i högt tempo och försöker förbättra dina tider vid varje pass. Det är i så fall ett klassiskt misstag som efter ett visst tag "alltid" leder till stagnation och försämrad form. Det sliter för mycket på kroppen så att å
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 10:36Ser att de flesta har varit inne och diskuterat hur du ska lyckas få bättre tid på din strecka vilket i sig kan vara väldigt bra men ett problem kvarstår dock.
"får känslan av att jag inte kan andas när jag kommit några kilometer, känns som en tjock klu
Ser att de flesta har varit inne och diskuterat hur du ska lyckas få bättre tid på din strecka vilket i sig kan vara väldigt bra men ett problem kvarstår dock.
"får känslan av att jag inte kan andas när jag kommit några kilometer, känns som en tjock klu
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 12:43Håller med Valter. Tränar du för snabbt kommer du alltid att krascha så småningom. När man börjar springa så är man oftast så pass dåligt tränad att vad man än gör ger effekt men eftersom du har hållit på ett tag nu så kan det vara läge att se över hur du
Håller med Valter. Tränar du för snabbt kommer du alltid att krascha så småningom. När man börjar springa så är man oftast så pass dåligt tränad att vad man än gör ger effekt men eftersom du har hållit på ett tag nu så kan det vara läge att se över hur du