Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet här med snuva!
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag blir så arg, min lilla pappa säger åt mig att inte träna alls när jag är lite förkyld. Jag håller med om detta, ifall man KÄNNER SIG SJUK. Men vissa säger ju att det till och med kan verka "utrensande" att springa en sväng i slutskedet av en för

Om jag inte sprang med snuva skulle det inte bli mycket tränat... Så länge det bara sitter i näsan brukar det kännas helt OK, jag tycker man känner direkt i kroppen om det inte funkar!

Om jag har varit sjuk tar jag alltid en extra vilodag innan jag börjar. Det är inte så att kroppen har vilat under sjukdomsperioden... Resonerar som så att jag kan hålla mig frisk längre till nästa sjuka istället 🙂

På tal om att vila under sjukdomsperioden. Om man normalt tränar mycket, så tror jag en kortare tids sjukdom/skada med mindre träning motsvarar en formtoppning. Nu talar vi inte om salmonella/krossat knä, utan mer banala förkylningar/skador.

magnus>> Jag har aldrig upplevt någon sådan förkylningsboost tyvärr :-/

Jag gör precis som Oskar. Tar en extra vilodag efter att jag varit risig. Har aldrig upplevt formtopp efter sjukdom. Tyvärr. Men jag tränar antagligen för lite.

Jag som trodde att man tränade sig till en formtopp, med lämplig vila som grädde på mosen.

Edit tyckte att ordföljden kunde vara bättre.

Jag brukar ha formtopp precis innan jag blir sjuk. Har flera gånger haft superbra pass där jag känt mig hur stark som helst bara för att dagen efter vara apförkyld.

Hehe ;-)... Däremot har jag ibland fått känslan att precis eller någon dag innan förkylningen har brytit ut att man är i grym form 🙂

Edit: haha ekooo

Ni är baklängesförkylda? 😉

Alltid sprungit bra efter en liten förkylning/skada. Kanske jag tränar för mycket? (H)

12