Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet här med snuva!
You need to log in to create posts and topics.

12

Så flåset påverkas inte nämnvärt av en motvillig vila på en vecka eller två?

Nej, det borde det inte påverkat flåset nämnvärt. Det tar tid tid att bygga upp konditionen men det tar också längre tid att tappa den.

Angående att tappa flåset vid sjukdom.

Jag gjorde ett maxtest i vintras och skulle följa upp det med ett till en vecka senare. Jag blev sjuk efter första testet, förkylning som vägrade släppa taget, hosta, feber, snuva osv...

Det andra maxtestet blev 3½

Jag vet inte det där jag... Jag mår i alla fall kasst fysiskt efter en förkylning. Börjar därför nästan alltid med enbart distanspass för att få igång maskineriet och ungefär lika länge som jag har varit sjuk lika lång tid tar det att komma igång och vara

Min huvudregel är att vila mig ur förkylning. Jag inte proffs och jag är inte beroende av mina träningsresultat till den grad att jag måste äventyra min hälsa.

Skulle jag ändå vilja träna under en förkylning så tänker jag som så att om jag är frisk nog f

Tack för alla svar. Här kommer rapporten: Det gick alldeles utmärkt, och såhär 2 timmar efteråt känns det verkligen som att jag "tränat bort" förkylningen helt. (t+)

Gött å va tillbaka!

Så lustigt, skrev precis en snarlik tråd fast då har jag varit förkyld mer långvarigt.

12