Quote from Guest on 20 April 2012, 08:14Var hos sjukgymnasten i onsdags eftermiddag.
Har haft ont till mycket ont i ett knä i snart tre veckor.Domen:
Trasig innermenisk i höger knä.Fördelen med att det var en menisk som var trasig och inte någon annan löparrelaterad knäskada är väl att det
Var hos sjukgymnasten i onsdags eftermiddag.
Har haft ont till mycket ont i ett knä i snart tre veckor.
Domen:
Trasig innermenisk i höger knä.
Fördelen med att det var en menisk som var trasig och inte någon annan löparrelaterad knäskada är väl att det
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 08:24Jag var och magnetröntgade mig för en misstänkt likadan skada. Jag får väldigt ont efter att jag sprungit några km och kan knappt gå efteråt. Vad jag har förstått så är det titthålsop. som gäller sen är det bara att köra på efter några veckor... Jag fråga
Jag var och magnetröntgade mig för en misstänkt likadan skada. Jag får väldigt ont efter att jag sprungit några km och kan knappt gå efteråt. Vad jag har förstått så är det titthålsop. som gäller sen är det bara att köra på efter några veckor... Jag fråga
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 09:09Min pappa opererade sin trasiga knä-menisk för en vecka sedan och prognosen är väl ungefär en veckas vila pga svullnad, en veckas promenad och sen hoppas han komma igång med kortare jogg-pass. Även läkarnas prognos vad som är rimligt pekade på något likna
Min pappa opererade sin trasiga knä-menisk för en vecka sedan och prognosen är väl ungefär en veckas vila pga svullnad, en veckas promenad och sen hoppas han komma igång med kortare jogg-pass. Även läkarnas prognos vad som är rimligt pekade på något likna
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 09:576 veckor efter op är man tillbaka mer eller mindre helt o hållet enl. uppgift!
6 veckor efter op är man tillbaka mer eller mindre helt o hållet enl. uppgift!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:01Min sjukgymnast sa att man är väldigt restriktiva med att operera såna här meniskskador nuförtiden...
Han berättade att hade det varit för 10-15 år sedan så hade jag fått operera mig asap, och sedan skulle det vara mer eller mindre bra redan efter 2-3 vec
Min sjukgymnast sa att man är väldigt restriktiva med att operera såna här meniskskador nuförtiden...
Han berättade att hade det varit för 10-15 år sedan så hade jag fått operera mig asap, och sedan skulle det vara mer eller mindre bra redan efter 2-3 vec
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 12:33På tisdag ska jag träffa min läkare och då ska han ha hunnit studera bilderna på insidan av mitt knä - återkommer med mer info då!
På tisdag ska jag träffa min läkare och då ska han ha hunnit studera bilderna på insidan av mitt knä - återkommer med mer info då!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:47Jag vet inte heller, men det verkar ju i alla fall som du/din sjukgymnast har lite vettiga argument emot operation också. Min pappa har fått höra beskrivningen att operation gör menisken "5-10år äldre", men att prognosen i övrigt är god. Han har dock inte
Jag vet inte heller, men det verkar ju i alla fall som du/din sjukgymnast har lite vettiga argument emot operation också. Min pappa har fått höra beskrivningen att operation gör menisken "5-10år äldre", men att prognosen i övrigt är god. Han har dock inte
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 14:14Ja, jag skall fortsätta att träna på, och hoppas att smärtorna lättar iaf litgrann.
Gör de det så kanske jag kan njuta lite mer av löpningen igen.De tre veckor som varit, (med inte så mycket löpning, kanske 30km/vecka eller så) har genomförts, men det h
Ja, jag skall fortsätta att träna på, och hoppas att smärtorna lättar iaf litgrann.
Gör de det så kanske jag kan njuta lite mer av löpningen igen.
De tre veckor som varit, (med inte så mycket löpning, kanske 30km/vecka eller så) har genomförts, men det h
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 15:31>På tisdag ska jag träffa min läkare och då ska han ha hunnit studera bilderna på insidan av mitt knä
BILD:http://www.skrattnet.se/images/joke_pic/1326.jpg
>På tisdag ska jag träffa min läkare och då ska han ha hunnit studera bilderna på insidan av mitt knä
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 15:34Jag hoppas det ser ut lite mer så här: BILD:http://www.sports-injury-info.com/image-files/meniscus.jpg
Jag hoppas det ser ut lite mer så här: BILD:http://www.sports-injury-info.com/image-files/meniscus.jpg