Quote from Guest on 22 September 2011, 10:59Nu har jag kommit igång och det rullar på bra med träningen, dock utan några jätteframsteg.
Ett av mina mål med träningen är att tappa 10kg innan GV2012 och klara varvet under 2timmar.Problemet:
Jag behöver verkligen tappa några kilo omgående för att k
Nu har jag kommit igång och det rullar på bra med träningen, dock utan några jätteframsteg.
Ett av mina mål med träningen är att tappa 10kg innan GV2012 och klara varvet under 2timmar.
Problemet:
Jag behöver verkligen tappa några kilo omgående för att k
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:09En liten varning - passivitet kombinerat med stort kcalunderskott resulterar i att en rätt stor del av de tappade kilona kommer att vara muskler.
Tränar du som du brukar och lägger dig på ett dagligt underskott av 500kcal kommer du tappa ungefär ett halv
En liten varning - passivitet kombinerat med stort kcalunderskott resulterar i att en rätt stor del av de tappade kilona kommer att vara muskler.
Tränar du som du brukar och lägger dig på ett dagligt underskott av 500kcal kommer du tappa ungefär ett halv
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:12Tack Leif!
Om man tänker sig att man rullar på med 3 lättare joggingrundor under veckan, kanske 7-8 km. Kan man då klara sig undan att tappa muskler?
Tack Leif!
Om man tänker sig att man rullar på med 3 lättare joggingrundor under veckan, kanske 7-8 km. Kan man då klara sig undan att tappa muskler?
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:27För att hindra/minska tappa muskler krävs styrketräning.
För att hindra/minska tappa muskler krävs styrketräning.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:42Jag kan erkänna att begreppet "lagom" är tämligen okänt i min värld... 🙂
Samtidigt vill jag inte förstöra min träningsrutin... kanske ska växla ner någon vecka och försöka styra om intaget!Styrketräning är jag på tok för klen för 😉
Kör 1-2 pass i ve
Jag kan erkänna att begreppet "lagom" är tämligen okänt i min värld... 🙂
Samtidigt vill jag inte förstöra min träningsrutin... kanske ska växla ner någon vecka och försöka styra om intaget!
Styrketräning är jag på tok för klen för 😉
Kör 1-2 pass i ve
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:44Antagligen har du då redan tappat mycket muskler när du gick ner.
Antagligen har du då redan tappat mycket muskler när du gick ner.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:54Jag försöker också kombinera träning med viktminskning och jag tycker det går bra. Jag har nu gått ner 6 kilo på fem veckor och då har jag ändå snittat på 4-5 pass i veckan.
Jag försöker äta ca 1500-1600 kcal om dagen till mina nuvarnade 74 kilo. Det gäl
Jag försöker också kombinera träning med viktminskning och jag tycker det går bra. Jag har nu gått ner 6 kilo på fem veckor och då har jag ändå snittat på 4-5 pass i veckan.
Jag försöker äta ca 1500-1600 kcal om dagen till mina nuvarnade 74 kilo. Det gäl
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:56Man gör rätt i att iaf. försöka lära sig lagom. Jag åkte jojo 16 kg ner på tre-fyra månader för att sen åka upp 16 kg på fem-sex månader. Det är inte heller lagom, bara ett dumt slöseri med tid.
Man gör rätt i att iaf. försöka lära sig lagom. Jag åkte jojo 16 kg ner på tre-fyra månader för att sen åka upp 16 kg på fem-sex månader. Det är inte heller lagom, bara ett dumt slöseri med tid.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:00Jo, tanken är ju att detta kslal vara långvarigt. Hade jag velat ha en ultrasnabb viktminskning så hade jag bara fokuserat på "förbränningsträning" och dragit ner ytterligare 300 kcal om dagen.
Men nu vill jag ju ha både en träningskombination som går mi
Jo, tanken är ju att detta kslal vara långvarigt. Hade jag velat ha en ultrasnabb viktminskning så hade jag bara fokuserat på "förbränningsträning" och dragit ner ytterligare 300 kcal om dagen.
Men nu vill jag ju ha både en träningskombination som går mi
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:34För mig var kolhydraterna livsviktiga för att kunna fortsätta träna när jag viktminskade, så vilket sätt man "bantar" på är nog också viktigt (och personligt)
För mig var kolhydraterna livsviktiga för att kunna fortsätta träna när jag viktminskade, så vilket sätt man "bantar" på är nog också viktigt (och personligt)