Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDilemma...
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill starkt rekommendera att sätta upp ultimatum knutet till vikten med svåra konsekvenser vid misslyckande.

Det är det enda som fungerat för mig. Jag sätter för varje dag upp ett viktmål och skriver in det som "dagsnoteringar" i kalendern.

Ultima

Prova att träna annorlunda. Lågintensiv träning på morgonen innan frukost startar en bra förbränning under resten av dagen. Ev. går det att få till ett kvällspass också...

Jag tror du måste kombinera kost och styrketräning för att gå ner i vikt på "rätt" sätt om det nu finns något sådant. Lägg där till din löpning för att hålla igång träningen.

Själv gick jag ner från 88kg (24% fett, midjemått 104cm) till 75kg (18% fett)

Tusen tack för all feedback 🙂

Jag har släppt tanken på en vecka XVLCD utan kör vidare mot ett mer långsiktigt mål! Min målsättning nu är att väga in på 90kg innan jul, dagsnotering var 99,2!!!

Ska ta ett krafttag när det gäller kosten, och då framföra

Om du skippar godis kakor och glass + tar med matlåda istället för äter ute-lunch så tror jag du klarar ditt mål. (om du tränar också)
Allt sånt småskit är mer än man tror!
Lycka till!

Jag glömde en mycket viktig del för att inte vikten ska spöka. Slarva inte med sömnen!

Eftersom jag vägde mig varje morgon blev det väldigt tydligt att jag gick upp i vikt om jag slarvade med sömnen några dagar. Jag vet inte om det finns någon fysiologi

Tack för tipset om sömn...

Jag misstänker själv att detta kan vara boven i min träning.
Mina två små pärlor 12 månader och 3,5år har väldigt svårt att förstå varför pappa behöver mer än 6timmars sömn per natt 🙂

12