Quote from Guest on 7 March 2009, 08:44Vad ska man tänka på när man ger sig ut i två timmar eller mer och det regnar och är kallt?
Skulle behöva lite råd..
Vad ska man tänka på när man ger sig ut i två timmar eller mer och det regnar och är kallt?
Skulle behöva lite råd..
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 08:54Att inte ta på sig för mycket utan istället hålla farten uppe och därmed också värmen.
Att inte ta på sig för mycket utan istället hålla farten uppe och därmed också värmen.
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 09:06Att försöka få vinden i ryggen på vägen tillbaka när man oftast är lite mer nedkyld.
En riktigt bra regnjacka skadar inte heller.
Själv använder jag i princip alltid keps när det regnar, samt helst GoreTex-skorna för att slippa springa länge i blöta skor
Att försöka få vinden i ryggen på vägen tillbaka när man oftast är lite mer nedkyld.
En riktigt bra regnjacka skadar inte heller.
Själv använder jag i princip alltid keps när det regnar, samt helst GoreTex-skorna för att slippa springa länge i blöta skor
Quote from Camilla Höög on 7 March 2009, 09:10Underställströja som håller borta fukten från kroppen.
Underställströja som håller borta fukten från kroppen.
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 09:40Tack! Bra tips.. Jag har också tänkt på GoreTex jackan istället för vanliga tunna löpjackan men den är ju tjockare, även om den bara är ett skalplagg.
Svettas man inte för mycket i en GoreTex jacka?
Tack! Bra tips.. Jag har också tänkt på GoreTex jackan istället för vanliga tunna löpjackan men den är ju tjockare, även om den bara är ett skalplagg.
Svettas man inte för mycket i en GoreTex jacka?
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 10:17Jag svettas lika mycket tycker jag, men så anpassar jag kläderna under efter kylan och passets intensitet och längd.
Jag svettas lika mycket tycker jag, men så anpassar jag kläderna under efter kylan och passets intensitet och längd.
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 11:12Se till att ha möjlighet att byta om direkt efter passet.
Jag blir väldigt kall om händerna och halsen, så handskar och en buff runt halsen tycker jag är skönt.
Springer man med ryggsäck är det stärkande med en liten termos varm dryck i den.
Jag gill
Se till att ha möjlighet att byta om direkt efter passet.
Jag blir väldigt kall om händerna och halsen, så handskar och en buff runt halsen tycker jag är skönt.
Springer man med ryggsäck är det stärkande med en liten termos varm dryck i den.
Jag gill
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 13:09Skydda öron, hals och händer.
Skydda öron, hals och händer.
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 14:09Blöta skor kanske inte är speciellt mycket kallare, men det ökar risken för skavsår en hel del.
Blöta skor kanske inte är speciellt mycket kallare, men det ökar risken för skavsår en hel del.
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 15:14har jag blivit blöt om fötterna och sprungit länge så blir jag också torr om fötterna efteråt. Mitt tips blir därför;
smörj in fossingarna i babyolja och ta på ett par gamla sockar innan du går och lägger dig. Fötterna är som nya när du vaknar och du slip
har jag blivit blöt om fötterna och sprungit länge så blir jag också torr om fötterna efteråt. Mitt tips blir därför;
smörj in fossingarna i babyolja och ta på ett par gamla sockar innan du går och lägger dig. Fötterna är som nya när du vaknar och du slip