Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 15:27Körde styvt 3 mil idag med någon plusgrad och snöblandat regn.
Har som grundprincip att man ska frysa första 2-3 km, när kroppen kommit igång fryser jag inte såvida jag inte stannar för länge och dricker eller pausar.
Använder i princip samma kläder som
Körde styvt 3 mil idag med någon plusgrad och snöblandat regn.
Har som grundprincip att man ska frysa första 2-3 km, när kroppen kommit igång fryser jag inte såvida jag inte stannar för länge och dricker eller pausar.
Använder i princip samma kläder som
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 19:39Keps.
Din bästa vän i regn.
Keps.
Din bästa vän i regn.
Quote from ellen olsson on 7 March 2009, 20:09Är du säker?
BILD:https://www.ardbeg.com/images/shopimages/cyclinglores290107.jpg
Är du säker?
BILD:https://www.ardbeg.com/images/shopimages/cyclinglores290107.jpg
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 20:15Mitt råd är att inte tänka så mycket alls på väder och temperatur. Springer man på bara så är det kallt de första 5 minutrarna, sedan känns det som vanligt. Händer och öron är det man kan behöva skydda lite extra, speciellt om man tar pauser i långlöpning
Mitt råd är att inte tänka så mycket alls på väder och temperatur. Springer man på bara så är det kallt de första 5 minutrarna, sedan känns det som vanligt. Händer och öron är det man kan behöva skydda lite extra, speciellt om man tar pauser i långlöpning
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 20:22Jag kutade med en kis i Stockholm..tror att det var typ 1988 som sa åt mig att keps med skärm är ett måste vid typ risk för regn....tar bort typ 80 % av obehaget...å att ha handskar tar bort ytterligare 30%...(Tips av en annan löpare under marathonlopp..?
Jag kutade med en kis i Stockholm..tror att det var typ 1988 som sa åt mig att keps med skärm är ett måste vid typ risk för regn....tar bort typ 80 % av obehaget...å att ha handskar tar bort ytterligare 30%...(Tips av en annan löpare under marathonlopp..?
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 20:41naken med sombrero funkar för mej
naken med sombrero funkar för mej
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 22:06Regnar det mycket så brukar jag ta en regnjacka på mig.... vet inte riktigt varför, men tror kanske att det håller värmen lite bättre pga att inte lika mycket vätska passerar kroppen. Om det regnar lite så tar jag den vattenavstötande vindjackan som jag a
Regnar det mycket så brukar jag ta en regnjacka på mig.... vet inte riktigt varför, men tror kanske att det håller värmen lite bättre pga att inte lika mycket vätska passerar kroppen. Om det regnar lite så tar jag den vattenavstötande vindjackan som jag a
Quote from Funbeat user on 7 March 2009, 22:09Hmm, såg att det var löpforumet... du kan nog dissa mitt fg inlägg, speciellt delen om skoöverdrag... 😀
Hmm, såg att det var löpforumet... du kan nog dissa mitt fg inlägg, speciellt delen om skoöverdrag... 😀
Quote from Funbeat user on 8 March 2009, 18:16Nääääää då Linus....bra tips det där om skoöverdrag!?...Blöta fossingar ger ju ofta elaka blåsor etc å dojorna blir ju mer å mer tunna i överskicket typ...! Men finns det skoöverdrag för löparpjuck..? I så fall är vi nog uppe i 130 % av minskat obehag av
Nääääää då Linus....bra tips det där om skoöverdrag!?...Blöta fossingar ger ju ofta elaka blåsor etc å dojorna blir ju mer å mer tunna i överskicket typ...! Men finns det skoöverdrag för löparpjuck..? I så fall är vi nog uppe i 130 % av minskat obehag av
Quote from Funbeat user on 8 March 2009, 18:24Jag använder ofta gaiters/damasker för att slippa grus och annat skit i skorna. Det fungerar även som ett ypperligt skydd mot väta. Inte till 100%, men näst intill.
Jag använder ofta gaiters/damasker för att slippa grus och annat skit i skorna. Det fungerar även som ett ypperligt skydd mot väta. Inte till 100%, men näst intill.