Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDitt tävlingsmisstag!
You need to log in to create posts and topics.

I samma triathlontävling lyckades jag starta med en mycket tung växel i kraftig uppförsbacke. Då det bara var 2 mil cykling och jag "aldrig" får punka så hängde jag av lagningssakerna... visst fick jag punka efter 8 km på första varvet. Fick då cykla ner

Så var tävlingen i hamn och nog han jag med mina misstag alltid. En jäkla massa vurpor (4 ambulanser), lyckades hålla mig undan dock (t+). Startnumrena gick upp till ca 70. Ägnade vid starten ingen tanke på hur många vi egentligen var. Vid en vurpa där kl

Motionslopp eller tävling - vad och var cyklade du ?

4 ambulanser låter mycket...

Motionslopp. Älvsbyn runt. Kan ha fel ang ambulanserna men det var vad jag hörde. Som jag förstod det gick det trots allt förhållandevis bra för alla. Hoppas det verkligen.

På loppen i Italien, Frankrike och Spanien så ingår vanligtvis ett gäng ambulanser i organisationen. De åker med runt hela vägen.

Gick loss i en tävling på i Skåne under 80-talet. Solo på söderåsen och missar en sväng. Inser det efter ett tag - det var därför människorna i korsningen viftade så frenetiskt... Kom sist, till sist.

Äntligen ett par riktiga misstag! Fortsätt!! 😀

Lär dig banan, har som flera här i tråden kört fel och det lönar sig sällan 🙂

Tja ibland kan det vara rätt bra, fick mig en seger i Svenska cupen mtb i början av -90 talet till skänks när förstagruppen kört fel,

i högtalarna på upploppet "första plats

Det är inte precis ovanligt, ens på landsväg. Att kunna bana och vindriktningar är en del av rutinen.

Ett annat bera tävlings misstag är att ta ALLA luckor bara för att du känner dig stark, när jag började med racer lite mer på allvar och kom från skogen körde jag som en tok ochh tog det som mitt jobb att ta alla luckor, bad call.

Nu kör jag "jäsp" metod