Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDN:s cyklistbashing fortsätter
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik N:

i så fall har jag helt missuppfattat vad du ville säga med ditt tidigare inlägg, då får du hjälpa mig och förtydliga ditt resonemang.
---
Kan dock inte se hur mitt inlägg inte skulle vara ett svar på det du skriver:
"Nej. Så är det inte. Inte

Mikael C,
Nej. Du för ett resonemang som går ut på att om man har olika förutsättningar så får man olika rättigheter. Så är det naturligtvis inte.
Och du verkar sätta likhetstecken mellan rättigheter och lagar. Men så är det ju inte alls.
Du resonerar kri

Nejdå, när tråden är så långt gången är det helt OK att den spårar ur och blir en filosofisk diskussion

Hej Fredrik,

Förstår jag dig rätt att det är någon slags "naturlig rättighet" att själv få välja hur man vill transportera sig?
Så om jag skulle tycka att det sätt som passade mig bäst var att puttra fram i en långtradare i rusningstrafik i 8 km/h så är

Fredrik N:

vi tycker olika helt enkelt olika, alt. pratar förbivarandra, och kommer inte komma vidare i detta ämne.

Ja, jag för ett resonemang som går ut på att om man har olika förutsättningar så får man olika rättigheter. Jag säger inte att jag gillar

Marcus:

Nu var det ju jag som skapade tråden, så för en gångs skull tycker jag det är helt ok om vi lämnar trådens ämne 🙂

Edit: Andrew menar jag...

Marcus,
"Så om jag skulle tycka att det sätt som passade mig bäst var att puttra fram i en långtradare i rusningstrafik i 8 km/h så är det inget som någon ska ha någon synpunkt på?"
Din fråga verkar implicit ge svaret på huruvida långtradarförarens och an

Fredrik N:

jag vet inte om du medvetet försöker misstolka mitt resonemang, eller helt enkelt inte bara förstår det. Men när du börjar sväva ut i musikaliska metaforer... ja, då betackar mig. Jag förstår dig inte och orkar inte lägga mer energi på att för

Grundläggande rättigheter för att människan ska kunna existera som människa kolliderar med andra varelsers rätt att existera som andra varelser. Men då menar man att de varelserna har ingen rätt som är universiell och "på riktigt" på samma sätt som männis

Gudstro är raka motsatsen till att tro på den observerade verkligheten och vetenskapen. Godtar man inte naturens existens så ser jag ingen annan förklaringsmodellen än de religiösa, och då väljer jag bort den gudomliga vägen.

Antingen tror man att männis