Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte en Dobsom r90 jacka idag och dumt nog provade jag den inte i affären. Eftersom jag hört så mycket gott om denna jacka förväntade jag mig ett riktigt genomtänkt och bra plagg. Fy sjutton vad besviken jag blev när jag provade den hemma! Ärmarna är

Nej men vad trist 🙁
Jag har också en sån jacka och jag gillar den, tycker den passar bra. Jag tycker att den är lite trång att få av sig, men är helt ok när jag har den på mig.

Trist!
Jag har en R90 i herr för dam fungerade inte alls. Det året iaf, hade dam modellen en väldigt tydlig A-form, päron-modell, snäva axlar och jättestor runt rumpan (och då har jag stuss iaf) och för mig med mina långa armar så var den också för kort

Är det den som inte går att öppna ända ner? Jag kollade på en sådan eftersom jag också hört så mycket gott men kallnade fullständigt när jag såg att den inte var helt öppningsbar. Hur tänker man när man konstruerar en sådan undrar jag? (#)

Tja jag älskar anorakmodellen, tycker klart bättre om den än om mina med helt delbar front ... det är nog en fråga om vana.

Flåt, menade inte att dissa alla er som älskar den. Jag tycker bara det verkar ruskigt opraktiskt att inte kunna öppna den helt om man blir varm och det blir jag ofta....

En stor fördel när man inte kan öppna den helt fram är den stora anorackfickan det då finns plats på framsidan som kan rymma både mössa, vantar, mm.

Enda gången jag inte gillar det där med annorak-modell är när jag ska ta av mig den. Den är som sagt lite tajt att få av, men sitter bra när den är på 🙂
Den har ju en fin fick mitt fram som jag gillar, den skulle inte kunna finnas om det var dragkedja ä

Okidoki, ante mig att det fanns någon av mig förbisedd finess med det hela. 🙂

Denna modellen har dragkedja ända ner. Köpte den till min dotter i somras, och hon gillar den jättemycket. Inte kort i ärmarna (det beror förstås på hur man ser ut, men hon är ganska "normalt" byggd tror jag)

http://www.sportamore.se/produkt/12012-dobso