Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDomingar i fingrarna - kan inte v …
You need to log in to create posts and topics.

@hahn: snarare kan vara karpaltunnelsyndrom. Domningar kan uppkomma av många anledningar och vilken nerv som innerverar vad varierar från person till person.

Kolla tinnells och phalens test - får man domningar då är det sannolikt karpaltunnelsyndrom oavs

Byt styrlinda, det gör störst skillnad om man ser ur ett prylperspektiv. Testa en styrlinda med mer vaddering. Jag testade lizzardskin på VR och hade inte en tendens till domningar, kunde tidigare behöva flexa armbågarna lite för att bättra på cirkulation

Halva min vänsterarm är avdomnad/-somnad. Helt kraftlös i vissa rörelser, grymt frustrerande att inte kunna spela gitarr 🙂 I övrigt lider jag inte nämnvärt av det i min vardag, men hoppas det släpper inom några dagar annars lär man få gå vidare med att k

Precis så har jag det också. Och det är därför jag inte kan växla. Fick det igen under VR så från Hammarsundet och in växlade jag även främre drevet med höger. Jädrigt pajigt.

Även jag har haft samma exakt samma problem. Domningar och problem att växla under VR. Domningarna sitter fortfarande i och jag är kraftlös i vissa rörelser. Frustrerande och lite oroande. Hoppas det släpper snart. Om förslag finns på hur man kan arbeta b

Peter:
Vad jag förstått så är det inte så mycket mer att göra än att vänta. Om det är en svullnad så måste den ned och då kanske det inte skadar att äta något antiinflammatoriskt preparat.

Jag var på apoteket och köpte stöd för handlederna som jag haft

Magnus, jag har exakt samma problem som du. På mig uppenbarar sig problemet efter ett par timmar på cykeln och blir sedan bara värre och värre. Om jag inte rör cykeln så försvinner det efter ett par dagar men så länge jag fortsätter cykla är jag handikapp

hade lite domningar under vättern,men de hade bara bekymmer med höger handen på måndagen på jobbet.

fick be en arbets kamrat sätta armbågen på under armen ,hade hittat en öm muskel där,kunde ej trycka så hårt stjälv där.

bara dirigera dit en som trycker

Tack för tips Tony. Nu har domningarna från VR försvunnit men får jag det igen efter något långpass så vet jag vad jag ska göra. Känns dock som att det kan bli ganska kraftfullt att trycka med armbågen. Aj aj.

Står säkert något om detta i tidigare inlägg, men när man cyklar så är det lätt att ligga och pressa för mycket inåt, med händerna vid styret, och samma sak i överarmar och skulderblad. Jag gör så ibland att när jag håller som vanligt i styret så pressar