Quote from Guest on 5 May 2007, 19:26Nu har jag gjort nästan allt jag kommit på och fått tips om vad det gäller händer som domnar när jag cyklar.
Tidigare domnade jag i båda händerna samt att jag fick ont i ena axeln vid landsvägscykling. Nu har jag testat olika handskar och gjort flera små
Nu har jag gjort nästan allt jag kommit på och fått tips om vad det gäller händer som domnar när jag cyklar.
Tidigare domnade jag i båda händerna samt att jag fick ont i ena axeln vid landsvägscykling. Nu har jag testat olika handskar och gjort flera små
Quote from Emma Sjöberg on 5 May 2007, 19:36Det finn sån där gel/silikon som man kan lägga under styrlindan. Då blir det mjukare att hålla i, så blir den mer klämgo 🙂
Du får större omkrets på styret, det kanske är bra??
Lycka till!!
Det finn sån där gel/silikon som man kan lägga under styrlindan. Då blir det mjukare att hålla i, så blir den mer klämgo 🙂
Du får större omkrets på styret, det kanske är bra??
Lycka till!!
Quote from Therese Woodhill on 5 May 2007, 19:49Jag är ingen expert på cykling och det kan nog vara nått helt annat än jag tänker på. Frågan är om din ställning på cykel skulle känna klämma åt den ner som pectoralis minor kan klämma om man har en förkortning i den.
Ska kolla om det kan stämma.
Jag är ingen expert på cykling och det kan nog vara nått helt annat än jag tänker på. Frågan är om din ställning på cykel skulle känna klämma åt den ner som pectoralis minor kan klämma om man har en förkortning i den.
Ska kolla om det kan stämma.
Quote from Funbeat user on 5 May 2007, 20:19Tja Stefan! Jag har haft enorma problem med domnande fingrar efter cykelturer ungefär med de tider du nämner! Problemen försvann komplett när jag bytte till Racer nu i vår.
Nog för att vissa delar av händerna domnar lite ändå, särskilt om det blåser kal
Tja Stefan! Jag har haft enorma problem med domnande fingrar efter cykelturer ungefär med de tider du nämner! Problemen försvann komplett när jag bytte till Racer nu i vår.
Nog för att vissa delar av händerna domnar lite ändå, särskilt om det blåser kal
Quote from Fredrik Olsson on 5 May 2007, 20:31Jonas < Jag kör på en "nästan" räjser. Har en cyclosross och en mtb. Har samma problem på båda, men mer på crossen (kanske för att man inte varierar sittställningen lika mycket?).
Per < På crossen har jag bocksyre. De juseringar jag gjort i sittställing
Jonas < Jag kör på en "nästan" räjser. Har en cyclosross och en mtb. Har samma problem på båda, men mer på crossen (kanske för att man inte varierar sittställningen lika mycket?).
Per < På crossen har jag bocksyre. De juseringar jag gjort i sittställing
Quote from Fredrik Närenfors on 5 May 2007, 20:40Låter som att du har ett rakt styre. Kan det stämma?
Byt i så fall till ett bockstyre. Om du redan har ett bockstyre så använd bocken mer, men flytta farmförallt runt händerna mer så du inte sitter så statiskt.
Framförallt ska du inte hänga på styret. Sty
Låter som att du har ett rakt styre. Kan det stämma?
Byt i så fall till ett bockstyre. Om du redan har ett bockstyre så använd bocken mer, men flytta farmförallt runt händerna mer så du inte sitter så statiskt.
Framförallt ska du inte hänga på styret. Sty
Quote from Fredrik Närenfors on 5 May 2007, 22:09Så här skriver Sheldon Brown om fingrar och smärta/domningar
http://www.sheldonbrown.com/pain.html#fingers
Så här skriver Sheldon Brown om fingrar och smärta/domningar
Quote from mats1976@gmail.com on 5 May 2007, 22:47Hade precis samma problem ifjol. Trodde jag hade carpaltunnelsyndrom men har kommit på att det berodde på att jag spände mig för mycket i överkroppen.
Anders Adamsson rekommenderade cyklister att försöka sitta så mjukt som möjligt med överkroppen och arm
Hade precis samma problem ifjol. Trodde jag hade carpaltunnelsyndrom men har kommit på att det berodde på att jag spände mig för mycket i överkroppen.
Anders Adamsson rekommenderade cyklister att försöka sitta så mjukt som möjligt med överkroppen och arm
Quote from mats1976@gmail.com on 5 May 2007, 22:56Du kan även gå in på vätternrundans forum och använda dig av funktionen "sök". Skriv där "handproblem" så får du några ev. ytterligare orsaker.
Du kan även gå in på vätternrundans forum och använda dig av funktionen "sök". Skriv där "handproblem" så får du några ev. ytterligare orsaker.
Quote from Funbeat user on 6 May 2007, 08:12Ett bockstyre erbjuder mkt mer avlastning i frågan då man har större möjlighet att byta vinklar på belastningspunkter, det kan vara en väldigt liten korrigering som behövs. Den möjligheten, tycker iaf inte jag finns hos ett rakt styre.Lindar man bocken me
Ett bockstyre erbjuder mkt mer avlastning i frågan då man har större möjlighet att byta vinklar på belastningspunkter, det kan vara en väldigt liten korrigering som behövs. Den möjligheten, tycker iaf inte jag finns hos ett rakt styre.Lindar man bocken me