Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDomnande fot
You need to log in to create posts and topics.

Jag har problem med att min vänsterfot domnar bort ibland när jag springer. Det brukar ta ca 4-5 km innan det händer.

Jag har provat att snöra skorna väldigt lätt och de sitter verkligen inte åt.
Någon annan som varit med om något liknande eller har en l

Konstig det med ständigt denna vänstersidan. Jag har ont i min vänstra axel,
ont i vänster baksida, vänster hand domnar när jag cyklar ibland... och nu din fot med...

Samma här! Foten somnar efter ganska exatkt 25 minuter, sover i 20-30 minuter och sedan släpper det. Störande!

Men om jag stannar så släpper det, ibland får jag ta av skon med. Men du springer vidare i 20 minuter ändå?

Ja, jag springer ändå, för jag vet att det kommer att släppa, men det blir onekligen några jobbiga kilometer i väntan på det. Det går ju an om man ska springa långt, men om passet bara är ca 40 minuter så känns det rätt meningslöst att ha en somnad fot de

Kanske bara skippa sista snörningshålen?

Inte omöjligt att skorna inte är tillräckligt breda i lästen. Kan kännas perfekt när du provar ut dom, men sen när foten har svullnat upp lite så blir trycket för mkt och den domnar av. Var köpte du skon?

Jag håller med Jonas. Jag hade samma problem innan med mina gamla skor. Sedan när jag köpte mina nya på Löplabbet för en tid sedan sa jag detta till personalen och de sa att jag har breda fötter men att jag hade skor som var ganska smala. Efter att jag by

Jag har 2 par skor, de ena är ett par Saucony, köpta på löplabbet m.h.a personalen. De ska vara breda och extra support på sidan. De andra är ett par Nike+ skor, vet inte vad modellen heter, men de känns lika breda och har dessutom extra dämpning.
Jag har

Tror detta är typiskt nervkläm... Snacka med Löplabbet eller liknande för de brukar ha stenkoll på den typen av bekymmer. Kan funka med att byta skor, någon typ av inlägg eller liknande. När jag hade bekymmer med detta så bytte jag till en något lättare s