Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 20:57Diffus känselnedsättning och domnade känsla under fotsulan? Om inte, kan du beskriva var det är bortdomnat.
Diffus känselnedsättning och domnade känsla under fotsulan? Om inte, kan du beskriva var det är bortdomnat.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 21:55Japp det beskrev det rätt bra...det är inte tårna som domnar bort utan det börjar vid mitten på fotsulan och sprider sig sedan ut i hela foten tills jag tappat bort känseln helt.
En grej jag kom på som kanske kan höra samman är att jag får ont i senan pr
Japp det beskrev det rätt bra...det är inte tårna som domnar bort utan det börjar vid mitten på fotsulan och sprider sig sedan ut i hela foten tills jag tappat bort känseln helt.
En grej jag kom på som kanske kan höra samman är att jag får ont i senan pr
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 23:21Det kan inte vara så att du belastar foten fel i ett försök att avlasta hälsenan då?
Det finns ju inget säkrare sätt att skaffa sig kramp i höger ben än att springa med en illa tejpad skada på vänster 🙂
Det kan inte vara så att du belastar foten fel i ett försök att avlasta hälsenan då?
Det finns ju inget säkrare sätt att skaffa sig kramp i höger ben än att springa med en illa tejpad skada på vänster 🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 01:36Symtomen som jag beskrev gäller för tarsaltunnelsyndrom. En inklämning bakom "knölen" (mediala malleolen) på foten. Där löper ett antal kärl, nerver och senor ihop och ibland kan nerven (n tibialis) klämmas in.
Smärtan 5 cm ovanför hälen är intressant,
Symtomen som jag beskrev gäller för tarsaltunnelsyndrom. En inklämning bakom "knölen" (mediala malleolen) på foten. Där löper ett antal kärl, nerver och senor ihop och ibland kan nerven (n tibialis) klämmas in.
Smärtan 5 cm ovanför hälen är intressant,
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 11:17Nej nu är det jag som beskrivit lite dåligt, när jag skrev 5 cm ovanför hälen, menade jag hälsenan, alltså på baksidan av foten, inte insidan.
Däremot när den domnar av är det på undersidan i mitten på foten.Första gången det hände var för drygt ett år
Nej nu är det jag som beskrivit lite dåligt, när jag skrev 5 cm ovanför hälen, menade jag hälsenan, alltså på baksidan av foten, inte insidan.
Däremot när den domnar av är det på undersidan i mitten på foten.
Första gången det hände var för drygt ett år
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 11:49Jag har också fått samma problem. Har inte haft problem med det tidigare men har hänt ett par gånger nu i sommar. Det börjar efter ett par km typ 4-5.
Min egen teori/gissning var att det var för att jag var dåligt uppvärmd innan jag började jogga, att kro
Jag har också fått samma problem. Har inte haft problem med det tidigare men har hänt ett par gånger nu i sommar. Det börjar efter ett par km typ 4-5.
Min egen teori/gissning var att det var för att jag var dåligt uppvärmd innan jag började jogga, att kro
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 11:55Vad skönt att jag inte var ensam i alla fall, tänkte att det måste väl finnas fler som har haft sådana problem, så unik kan jag inte vara.
Men då finns det hopp, värma upp ordentligt o stretcha kanske är lösningen ändå. Däremot har jag inte fått ont i va
Vad skönt att jag inte var ensam i alla fall, tänkte att det måste väl finnas fler som har haft sådana problem, så unik kan jag inte vara.
Men då finns det hopp, värma upp ordentligt o stretcha kanske är lösningen ändå. Däremot har jag inte fått ont i va
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 12:08För mig spelar det ingen roll vilka skor jag har eller hur jag varierar knytningen. Däremot det där med att värma upp..... det gör jag aldrig. Jag bara börjar lubba liksom, och så kommer somnandet efter 25 minuter. Hm. Ska kanske prova med en uppjoggnings
För mig spelar det ingen roll vilka skor jag har eller hur jag varierar knytningen. Däremot det där med att värma upp..... det gör jag aldrig. Jag bara börjar lubba liksom, och så kommer somnandet efter 25 minuter. Hm. Ska kanske prova med en uppjoggnings
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 19:12Nu har jag testat att springa igen och resultatet blev som följer.
Jag började med att gå ett par 100 meter för att därefter jogga lugnt i 5 minuter. Efter det stretchade jag ordentligt innan jag påbörjade träningen.
Joggade ca 8 km i extremt lugnt temp
Nu har jag testat att springa igen och resultatet blev som följer.
Jag började med att gå ett par 100 meter för att därefter jogga lugnt i 5 minuter. Efter det stretchade jag ordentligt innan jag påbörjade träningen.
Joggade ca 8 km i extremt lugnt temp
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 12:14"Jag har en ny teori nu som går ut på att när jag springer snabbare sätter jag ner foten i en annan vinkel och spänner hälsenan på ett sätt som gör att foten domnar bort, någon som har synpunkter på detta eller andra teorier? =)"
Det låter typ som det ja
"Jag har en ny teori nu som går ut på att när jag springer snabbare sätter jag ner foten i en annan vinkel och spänner hälsenan på ett sätt som gör att foten domnar bort, någon som har synpunkter på detta eller andra teorier? =)"
Det låter typ som det ja